شناسهٔ خبر: 51930 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین خبر از جایزه‌ قیصر امین‌پور/برگزیدگان ۸آبان اعلامی می‌شوند

بیوک ملکی، مدیر دفتر شعر جوان گفت: توان ما این است که چنین جایزه‌ای را با تمام مشکلات برگزار کنیم تا استعدادهای شعر شناسایی شوند اما حمایت‌های بعدی مسئولان فرهنگی از این افراد هم مهم است.

بیوک ملکی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ بیوک ملکی گفت:‌ بعد از اعلام فراخوان جایزه قیصر امین‌پور ۱۰۳ کتاب از شاعران جوان (زیر ۳۰ سال)‌ به دست ما رسید که ۲۲ اثر به مرحله نهایی راه‌ پیدا کرد. در نهایت این ۲۲ کتاب در تاریخ ۲۸ مهرماه مورد بررسی نهایی قرار خواهند گرفت تا آثار برگزیده معرفی شوند. توضیح دیگر اینکه این تعداد عناوین، مجموعه شعرهای شاعران زیر ۳۰ سال است و نه همه کتاب‌های شعر.


مدیر دفتر شعر جوان در معرفی داوران نهایی این جایزه گفت: ساعد باقری، بهزاد زرین‌پور، علیرضا طبایی، عبدالجبار کاکایی و محمدرضا محمدی‌نیکو داوران این جایزه هستند و در نهایت نفرات برگزیده با انتخاب این افراد معرفی خواهند شد.

ملکی با اشاره به جوایز این دوره از جایزه عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است سه برگزیده در بخش شعر کلاسیک و سه برگزیده در بخش شعر سپید داشته باشیم که جایزه نفرات اول ۲ سکه تمام و یک سکه نیم بهار آزادی، نفرات دوم، دو سکه و نفرات سوم یک سکه تمام و یک نیم سکه بهار آزادی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد این جایزه گفت: چند سال دفتر شعر جوان تعطیل و جایزه شعر قیصر نیز مانند سایر فعالیت‌های این دفتر تعطیل شده بود و پیگیری نمی‌شد اما ۳ سال است که مجددا این دفتر فعالیت‌هایش را آغاز کرده است و خوشبختانه امسال توانستیم، مجددا این جایزه را راه‌اندازی کنیم. ان‌شالله این جایزه ادامه خواهد داشت و در کنار آن، برنامه‌های ویژه دیگری نیز در نظر داریم که اعلام خواهد شد.

مدیر عامل دفتر شعر جوان با تاکید بر لزوم حمایت از شاعران برگزیده عنوان کرد: توان ما این است که چنین جایزه‌ای را با تمام مشکلات برگزار کنیم تا استعدادهای شعر شناسایی شوند اما حمایت‌های بعدی مسئولان فرهنگی از این افراد هم مهم است . به نظر من نهادهایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگرموسسه ها و مراکز می تواند با پشتیبانی بیشتر از آثار برگزیده ، بسیار تاثیرگذار باشند.

این شاعر پیشکسوت در توضیح مراسم اختتامیه و اعلام اسامی برگزیدگان گفت:‌ مراسم تقدیر از برگزیدگان جایزه قیصر امین‌پور از ساعت ۱۷ روز دوشنبه (۸ آبان‌ماه) در سالن استاد جلیل شهناز در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما