شناسهٔ خبر: 51951 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عدم اختصاص بودجه عمرانی و تعمیرات به دانشگاه ها

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: بودجه عمرانی، تعمیر و تجهیز به دانشگاه ها هنوز اختصاص داده نشده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود مدرس هاشمی گفت: بودجه عمرانی، تعمیر و تجهیز دانشگاه ها هنوز اختصاص پیدا نکرده و از این بودجه چیزی به دست دانشگاه ها نرسیده است.

وی افزود: این درحالی است که دانشگاه ها تمام فعالیت های مربوط به تعمیر و تجهیز را در تابستان انجام می شود و اکنون ما بدهکاری زیادی به پیمانکاران داریم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: از نظر بودجه هزینه ای نیز تا پایان شهریورماه باید ۵۰ درصد آن اختصاص داده می شد که کمتر از ۴۳ درصد این بودجه به دانشگاه ها تخصیص داده شد.

دانشگاه ها ۱۰ درصد بودجه ۶ ماهه اول سال را دریافت نکرده اند

مدرس هاشمی تاکید کرد: این درحالی است که خزانه کشور ۴۳ درصد بودجه هزینه ای مربوط به ۶ ماهه اول سال را نیز کامل به دانشگاه ها پرداخت نکرده بنابراین ما چیزی حدود ۱۰ درصد بودجه را در نصف سال نتوانستیم دریافت کنیم و به همین دلیل دانشگاه ها با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این درصورتی است که بودجه های دانشگاه ها نسبت به فعالیت این مراکز بسیار بسیار کم است و حالا اگر این بودجه به طور کامل نیز تخصیص داده نشود باید دید که دانشگاه ها با چه معضلاتی مواجه شوند.

بودجه دانشگاه ای تی اچ سوئیس ۵۰ برابر دانشگاه صنعتی اصفهان

مدرس هاشمی عنوان کرد: به طور مثال بودجه دانشگاه ای تی اچ سوئیس که یک دانشگاهی در حد و اندازه دانشگاه صنعتی اصفهان است و ما با آنها مراوده داریم، ۵۰ برابر بودجه دانشگاه صنعتی اصفهان است. با این شرایط توقع هم داریم که با چنین دانشگاه هایی رقابت داشته باشیم!

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: درحالی که بودجه مصوب هم به دانشگاه ها داده نمی شود و معلوم نیست دانشگاه ها چگونه باید اداره شوند.

مدرس هاشمی تاکید کرد: قطعا عدم تخصیص کامل بودجه ها در کیفیت فعالیت های آموزشی، رفاهی و خدماتی دانشگاه ها تاثیر گذار است و شاهد هستیم که دانشجویان معترض هستند و باید یک فکر اساسی در این زمینه صورت گیرد.

نظر شما