شناسهٔ خبر: 52208 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب مورخ آمریکایی جنجال آفرین شد / بوش‌ها علیه ترامپ

مورخ آمریکایی مارک آپدگروف در کتاب جدیدش که با موضوع بررسی سیاست‌های جمهوری‌خواهان در زمان بوش پدر و پسر نوشته به بیانات جنجالی این دو رئیس‌جمهور اسبق علیه ترامپ جای داده است.

کتاب مورخ آمریکایی جنجال آفرین شد / بوش‌ها علیه ترامپ

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  چهل‌وسومین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در کتاب مارک آپدگروف با عنوان «آخرین جمهوری‌خواهان» که به تازگی روانه بازار کرده، به شدت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را مورد حمله قرار داده است. 

بوش پسر در این کتاب هم حزبی‌اش در کاخ سفید را مردی پرحرف و لاف‌زن خطاب کرده است. او می‌گوید: «این مرد نمی‌داند چگونه باید در جایگاه یک رئیس‌جمهور حرف زد.» صحبت‌های شدیدالحن جرج بوش علیه ترامپ در حالی منتشر شده، که تاکنون کمتر دیده شده عضو یک حزب سیاسی در آمریکا علیه هم حزبی‌های خود این‌گونه مطلب بیان کند.
  
مورخ آمریکایی مارک آپدگروف، کتاب «آخرین جمهوری‌خواهان» را در اصل برای بررسی سیاست‌های جمهوری‌خواهان در زمان بوش پدر و پسر نوشته است. 

در این کتاب بوش پدر که اکنون 93 سال داشته و در بستر بیماری به‌سر می‌برد، نسبت به پسرش اظهارات شدیدتری علیه دونالد ترامپ بیان کرده است. وی می گوید: «من این رئیس جمهور جدید را نه دوست دارم و نه می شناسم. فکر نمی کنم بشود از او به عنوان یک رئیس‌جمهور یا رهبر یک کشور یاد کرد.»
 
جرج بوش پدر در پاسخ به سوالات نویسنده کتاب می‌گوید: «ترامپ اگر می‌خواهد رئیس جمهور آمریکا باقی بماند باید در رفتارهایش تجدید نظر کند، که البته این امر چالش بزرگی برای او محسوب می شود.»

 خانواده بوش در این کتاب ادعا می‌کنند که بیشتر اقدامات جمهوری‌خواهان در زمان حکومت آن‌ها به نفع مردم کشورشان بوده است و این دقیقاً همان کاری است که ترامپ انجام نمی‌دهد. او نه تنها به منفعت مردم کار نمی‌کند، بلکه باید گفت او دارای عقده‌های روانی بسیاری است. 

آپدگروف به نقل از بوش‌ پدر و پسر در کتابش از میراث جمهوری‌خواهان صحبت می‌کند که ادعا می‌شود توسط ترامپ در حال نابودی است.  آن‌ها در این کتاب به شدت علیه ترامپ و سیاست‌هایش انتقاد می‌کنند و اعتقاد دارند انتظاری که آن‌ها از یک رئیس‌جمهور داشتند را به هیچ وجه در رفتارهای ترامپ مشاهده نمی‌کنند. 

وی در کتابش به نقل از بوش پسر می‌نویسد: «در ابتدا هیچ‌کس از حزب جمهوری‌خواه برای پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امیدوار نبود، ولی همه چیز در یک لحظه عوض شد.»

نظر شما