شناسهٔ خبر: 52373 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۸ دانشگاه بیشترین متقاضی جذب هیأت علمی/ دانشگاه تهران در صدر

رئیس مرکز جذب اعلام کرد: ۱۸ دانشگاه در آخرین دوره فراخوان جذب هیأت علمی دارای بیشترین تقاضا بودند که دانشگاه تهران در صدر این دانشگاهها قرار داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا رضوان طلب با اشاره به ترکیب متقاضیان هجدهمین فراخوان جذب هیات علمی گفت: در فراخوان شهریورماه سال جاری ۱۲هزار و ۵۲۱ متقاضی شرکت کردند که هر کدام می توانستند ۳ اولویت تعیین کنند که در مجموع می شود ۳۲ هزار و ۳۷۸اولویت .

وی ادامه داد: این اطلاعات در حال حاضر به دانشگاه ها انتقال داده شده است، دانشگاه ها مشغول غربالگری اولیه هستند، برخی هم وارد فرایند بررسی شده اند، دانشگاه ها باید در طول سه ماه نتیجه بررسی های خود را اعلام کنند.

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم افزود: مرکز جذب نیز بعد از این مرحله ۴۵ روز فرصت دارد بررسی نهایی را انجام داده و تایید کند که معمولا در فرصت کمتری این کار انجام می شود.

وی ادامه داد: در این فراخوان، ۴۱ درصد داوطلبان فنی و مهندسی، ۳۰ درصد علوم انسانی، ۲۳ درصد علوم پایه، ۴ درصد معارف و ۲ درصد داوطلبان گروه هنر بودند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: در بین دانشگاه ها، دانشگاه تهران، موسسه آموزش و پژوهش علوم فنون سپاهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه مازندارن، دانشگاه تربیت مدرس، خوارزمی شیراز، علم و صنعت، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تربیت شهید دبیر رجایی، موسسه علوم و توسعه آریا،  خواجه نصیرالدین طوسی، سمنان، یزد، پژوهشگاه نیرو و دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۸ دانشگاهی بودند که بیشترین متقاضی را در فراخوان جذب شهریور ماه سال جاری به خود اختصاص دادند.

نظر شما