شناسهٔ خبر: 52467 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «تجلی امور خیر در هویت شهر اسلامی» برگزار می شود

این برنامه، پیش‌نشستِ همایش بین‌المللی «بازخوانی تمدن اسلامی در جهان‌شهر معنوی با تکیه بر مشهد مقدس» است که در تاریخ نهم آذر ماهِ سالِ جاری در مشهدِ مقدس به عنوان پایخت فرهنگی جهان اسلام برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز؛ به مناسبت دهه وقف، مرکز تحقیقات و توسعه وقف دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی   با حضور جمعی از  اساتید دانشگاه شهید بهشتی نشستی تخصصی با عنوان«تجلی امور خیر در هویت شهر اسلامی» برگزار کند. این برنامه، پیش‌نشستِ همایش بین‌المللی «بازخوانی تمدن اسلامی در جهان‌شهر معنوی با تکیه بر مشهد مقدس» است که در تاریخ نهم آذر ماهِ سالِ جاری در مشهدِ مقدس به عنوان پایخت فرهنگی جهان اسلام برگزار خواهدشد. 
 هدف از این گردهمایی بررسی نقش امور خیریه در ساخت معنوی و کالبدی هویت شهر اسلامی در فرهنگ و تمدن اسلامی است. در این گردهمایی دکتر محمد حاجی‌تقی عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه شهید بهشتی با عنوان«تأثیر نمودهای امور خیریه در شکوفایی تمدنی شهر حله»، دکتر حسن باستانی‌راد عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه شهید بهشتی با عنوان«وقف در مجموعه‌های شهری ایران دورۀ اسلامی »، دکتر میثم سفیدخوش عضو هیات علمی گروه فلسفه و کلام دانشکدۀ الهیات و ادیان با عنوان «مفهوم فلسفی «خیر» در تشکل شهر معنوی»، دکتر نگار ذیلابی عضو  علمی گروه تاریخ فرهنگ و تمدن دانشکدۀ الهیات و ادیان با عنوان «بررسی آراء سنت‌گرایان و هویت معنوی شهر اسلامی» به ایراد سخنرانی خواهندپرداخت.

زمان و مکان: دانشکدۀ الهیات و ادیان- سالن کنفرانس صدرالمتألهین- ساعت ۹-۱۱:۳۰

برچسب‌ها:

نظر شما