شناسهٔ خبر: 52984 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرصت دولت برای تدوین آیین نامه اجرایی مقابله با تقلب علمی تمام شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت:فرصت دولت برای تدوین آیین نامه اجرایی مقابله با تقلب علمی چند هفته است که تمام شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ، برنامه خبر ۲۰ شبکه چهار به حذف ۲۶ مقاله ایرانی از انتشارات الزویر و به قانون پیشگیری و مقابله با تقلب علمی پرداخت که دراین خصوص چه تمهیداتی را پیش بینی کرده است.

سید حمایت میرزاده، عضو کمیسیون آموزش مجلس دراین خصوص گفت: قانون پیشگیری و مقابله با تقلب علمی یک قانون جامع است که هم تولیدکنندگان و هم استفاده کنندگان را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: در گذشته برای استفاده کنندگان چندان قوانین شفافی پیش بینی نشده بود که اکنون این قوانین پیش بینی شده است، در رابطه با پیشگیری نیز  قوانینی آمده است که کلاس ها و کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه ها برای کارکنان، دانشجویان و اساتید دراین خصوص برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: این قانون مشخص کرد که دولت ۳ ماه فرصت دارد آیین نامه اجرایی این قانون را بنویسد که دو سه هفته است که این فرصت تمام شده و ما انتظار داریم وزارتخانه های علوم و بهداشت طبق قانون با هماهنگی وزارت دادگستری آیین نامه اجرایی این قانون را نوشته و در هیات دولت مصوب و برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل درقانون نیست بیشتر در اجرای قانون است باید یک مقدار عزم بیشتری داشته باشیم. تا کنون باید این آیین نامه به اتمام رسیده و برای اجرا  ابلاغ می شد اکنون شاید ۳ الی ۴ ماه هم به طول انجامد تا در هیات دولت تصویب شود.

میرزاده افزود: همین الان هم تولیدکنندگان به صورت آشکارا مرتکب جرم می شوند.

نظر شما