شناسهٔ خبر: 53305 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت اهتمام برای بسط و سامان‌پذیر کردن «اتاق‌های فکر استانی»

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، بر ضرورت اهتمام ویژه در جهت بسط و سامان‌پذیرتر کردن «اتاق‌های فکر استانی» تاکید کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامرضا غفاری، در آیین معارفه مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی، با اشاره به شرح وظایف و مأموریت‌هایی که برای دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی تعریف شده، اظهار داشت: حوزه فرهنگی و اجتماعی، حوزه‌ای پویاست، به خصوص در فضای دانشگاه‌های کشور که قلمرو گسترده‌ای را در برمی‌گیرد، تنوع بیشتری از فعالیت‌ها را می‌طلبد.

وی «اتاق‌های فکر استانی»، «کرسی‌های نظریه‌پردازی» و «قانون‌مداری» را از مهم‌ترین عرصه‌های پیش روی این دفتر بر اساس تکالیف اسناد بالادستی دانست و بر ضرورت فعال‌تر کردن این حوزه‌ها تأکید کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، درخصوص «اتاق‌های فکر استانی» تصریح کرد: این امر در برنامه ششم توسعه و برنامه تقدیمی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی تأکید شده است؛ بنابراین باید اهتمام ویژه خود را در جهت بسط و سامان‌پذیرتر کردن آنها مصروف بداریم.

وی در ادامه درخصوص «کرسی‌های نظریه پردازی یا ترویجی» بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری انجام شود؛ چرا که این فعالیت‌ها معطوف به آن هستند که مشارکت اجتماعی و فرهنگی دانشجویان را در دانشگاه‌ها گسترش و ارتقا بخشیم.

وی افزود: هر چه مشارکت دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی افزایش یابد، علاوه بر آنکه موجب گرم‌تر شدن فضای دانشگاه‌ها می‌شود، بسیاری از مسائل و مشکلاتی را که دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند مرتفع می‌کند.

غفاری «قانون‌مداری» را از دیگر مأموریت‌های دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: قانون‌مداری و آشنایی دانشجویان با حقوق و تعهدات خود در قالب «حقوق شهروندی»، با توجه به تأکیدات و اهتمام ویژه‌ای که از سوی دولت در این خصوص وجود دارد، به صورت جدی دنبال می‌شود.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، وجه ترویجی قانون‌مداری در فضای دانشگاه‌ها، بویژه میان دانشجویان و تشکلهای دانشجویی، فعالیت‌های آنان را در مدار قانون تنظیم می‌کند.

وی همچنین از خدمات و تلاش‌های ارزنده دکتر وحید شالچی، در زمان تصدی مدیریت دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی قدردانی کرد.

نظر شما