شناسهٔ خبر: 53727 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحول در ساختار قدیمی لازمه رسیدن به دانشگاه نسل سوم

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: لازمه رسیدن به دانشگاه نسل سوم تغییر ساختار قدیمی در دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  دکتر سیداحمد معتمدی در دومین کنگره نوآوری و فناوری سلامت اظهار کرد: موضوع سلامت یکی از ۵ محور پژوهش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و دانشکده مستقل مهندسی پزشکی در این دانشگاه داریم.

وی ادامه داد: انجام پروژه دست سایبرنتیک در سال های دور با کمک اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دیگر دانشگاه های صنعتی باعث شد این دانشکده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر شکل بگیرد.

 معتمدی با تاکید بر اهمیت بازنگری بر برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها افزود: این‌ بازنگری‌ را در قالب برنامه های راهبردی دانشگاه آغاز کرده ایم و به این نتیجه رسیدیم که باید تحولی در نظام آموزشی رخ دهد زیرا فاصله‌ زیادی با دانشگاه های معتبر دنیا به ویژه دانشگاه های نسل سوم داریم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: کاستن از این فاصله محقق نمی شود مگر اینکه در حوزه آموزش، تحقیقات و فناوری تحولی ایجاد کنیم که کار سختی است؛ زیرا باید تحول در ساختاری قدیمی ایجاد شود ولی باید موفق شویم.

وی ادامه داد: این مسیر را نمی‌توانیم مانند دانشگاه های معمولی دنیا طی کنیم باید مسیر دیگری در زمان کوتاه تری بیابیم.

معتمدی با تاکید بر اهمیت نزدیکی بخش خدمات و تحقیقات در حوزه سلامت و پزشکی اضافه کرد: ساختار دانشگاه های علوم پزشکی به خدمات پزشکی نزدیک است ولی در دانشگاه های فنی فاصله وجود دارد که با برگزاری این‌ کنگره و نمایشگاه ها و ایده بازار می خواهیم فاصله ها را کاهش دهیم.

نظر شما