شناسهٔ خبر: 54429 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۱۸ معرفی شدند

اسامی برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۱۸ در بخش‌های مختلف از سوی سایت این جایزه اعلام شد. رمان «کمتر» موفق به کسب جایزه پولیتزر امسال در بخش ادبیات داستانی شد.

برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۱۸ معرفی شدند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  برندگان بخش‌های مختلف جوایز پولیتزر در حالی در دانشگاه کلمبیا معرفی شدند که در بخش ادبیات داستانی رمان «کمتر» از اندرو شان گریر این جایزه را بدست آورد. داوران دلیل این انتخاب را با جملاتی کوتاه اما تاثیرگذار توضیح دادند: «رمانی با نثر آهنگین و ساختاری گسترده درباره طبیعت ناگزیر عشق.»

در بخش تاریخ، جک دیویس با رمان «خلیج» برنده شد. هیات داورن ، اثر دیویس را چنین تشریح کردند: «یک تاریخ زیست محیطی مهم درباره خلیج مکزیک که توجهات را به دهمین خلیج بزرگ روی زمین و یکی از اکوسیستم‌های متنوع و حاصلخیز جلب کرد.» 
 

اندرو شان گریر
 

کرولاین فریزر نیز با کتاب «آتش‌سوزی در چمنزار» جایزه بهترین بیوگرافی را گرفت. در معرفی این اثر آمده: «یک پرتره نوشتاری عمیقا تحقیق‌شده و به زیبایی نوشته‌شده از لورا اینگلز وایلدر، نویسنده مجموعه «خانه کوچک در چمنزار»، که توضیح می‌دهد وایلدر چگونه داستان خانواده‌اش از فقر، شکست و مبارزه را به داستانی دلگرم‌کننده از عشق و استقامت تبدیل می‌کند.»

همچنین جایزه بخش شعر به فرنک بیدارت با کتاب «نیمه روشن» رسید. داروان دلیل انتخاب این کتاب را چنین بیان کردند: «کتابی از بلندپروازی سرسختانه که ترکیبی است از اشعار بلند دراماتیک و شعرهای کوتاه موجز، ساخته‌شده بر اساطیر کلاسیک و بازآفرینی فرم‌ها که هنجارهای اجتماعی را به مبارزه می‌طلبد.»

داوران در بخش ادبیات غیر داستانی جایزه را به کتاب «زندانی کردن خودمان: جنایت و مکافات در سیاهپوستان  آمریکا» نوشته جیمز فورمن اهدا کردند. آنها این کتاب را اثری در بررسی ریشه‌های تاریخی عدالت کیفری در آمریکای معاصر براساس تجربه قابل توجه و آگاهی عمیق از سیستم قانونی و عواقب اغلب ویران گرش برای شهروندان و جوامع رنگین پوست دانستند.

«هزینه زندگی» نوشته مارتینا مایوک در بخش بهترین نمایشنامه اول شد. داروان در تویح این اثر نوشته اند : «کاری صادقانه و منحصر به فرد که مخاطبان را به بررسی ادراکات متنوع از ارتباطات انسانی از طریق دو زوج ناسازگار دعوت می‌کند؛ یک راننده کامیون سابق و همسر سابق معلولش و یک مرد جوان مغرور مبتلا به فلج مغزی و پرستار جدیدش.»
 
جایزه پولیتزر از سال ۱۹۱۷ با هدف انتخاب برترین‌های رسانه‌ها نظیر روزنامه، مجله، روزنامه‌نگاری آنلاین، ادبیات و موسیقی راه‌اندازی شد؛ زمانی که جوزف پولیتزر ۲۵۰ هزار دلار برای ساخت یک مدرسه روزنامه‌نگاری در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک به ارث گذاشت.

رابرت فراست، یوجین اونیل و رابرت ای. شرود در طول زندگی خود چهار جایزه پولیتزر را در دسته هنر و ادبیات به دست آورده‌اند. از دیگر نویسندگان برجسته برنده این جایزه می‌توان به فیلیپ راث، ریموند کارور، جان آپدایک، آن تایلر، جویس کرول اوتس و اورسولا لو گویین اشاره کرد.
 

نظر شما