شناسهٔ خبر: 54550 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش‌های متولیان آموزش زبان فارسی در جهان: امتحانات گواهی پایان تحصیلات دوره متوسطه در هامبورگ

بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش هامبورگ، امسال برای نخستین بار زبان فارسی وارد امتحانات گواهی پایان تحصیلات دوره متوسطه در این شهر شد.

امتحانات گواهی پایان تحصیلات دوره متوسطه در هامبورگ

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مریم قربانیان معلم ایرانی زبان فارسی در هامبورگ با اعلام این خبر گفت: امتحانات کتبی برای کسب گواهی پایان تحصیلات دوره متوسطه در ۳۰ واحد درسی در هامبورگ آغاز شده است و امسال زبان‌های فارسی، عربی و ایتالیایی نیز برای اولین بار در لیست دروس دیپلم متوسطه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از هفته گذشته در شهر هانزه، امتحانات کتبی برای کسب دیپلم متوسطه ۲۰۱۸ آغاز شده است. دانش‌آموزان در مجموع تا سوم ماه می ۲۰۱۸، در امتحانات کتبی ۳۰ واحد درسی شرکت می‌کنند و امسال برای اولین بار در رشته‌های عربی، فارسی و ایتالیایی نیز امتحان برگزار خواهد شد.

این معلم رسمی در مدرسه «اشتات تایل شوله آم زِ» با سابقه بیش از ۲۰سال تدریس زبان فارسی هامبورگ همچنین گفت: اولین امتحان سراسری زبان فارسی در سطح دیپلم، ۲۶ آوریل برگزار خواهد شد و امیدوارم که این گروه اول با موفقیت این امتحان را پشت سر بگذرانند. یکی از مصححان این امتحان من هستم و امتحان ۵ ساعت کامل و در سه قسمت برگزار خواهد شد. این قسمت‌ها به صورت شنیداری و پاسخ به سوالات کتبی و تستی بر اساس متن شنیده شده، ترجمه متنی از آلمانی به فارسی و نگارش متنی به فارسی بر اساس موضوع داده شده است.

وی همچنین توضیح داد: روش تهیه سوال در آزمون زبان فارسی، بر اساس روش استاندارد تمامی زبان‌های خارجی خواهد بود. گفتنی است، برای اولین بار از سال ۲۰۱۷، دامنه سوالات امتحانات کتبی در دروس اختصاصی آلمانی، ریاضی، انگلیسی و فرانسوی بسیار  گسترده است و به صورت هماهنگ و یکپارچه با سایر ایالات برگزار می‌شود.

پس از آن، امتحانات شفاهی نیز از تاریخ سیزدهم تا پانزدهم ژوئن برگزار خواهد شد و گواهی دیپلم دوره متوسطه دانش‌آموزان تا ۲۹ ژوئن صادر می‌شود. در سال جاری، حدود ۹۶۰۰ دانش‌آموز در امتحانات دبیرستان‌ها و مدارس منطقه‌ای هامبورگ شرکت می‌کنند. علاوه بر این، امتحانات دیپلم برای مدارس فنی‌وحرفه‌ای و همچنین در مدارس بزرگسالان برگزار خواهد شد.

نظر شما