شناسهٔ خبر: 54762 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمار بازدیدکنندگان معروف‌ترین کتابخانه‌های جهان

کتابخانه‌های عمومی مکان‌های جادویی برای عاشقان کتاب‌ هستند. از میان کتابخانه‌های معروف جهان ۱۲کتابخانه از پربازدیدترین‌ها را در اینجا جمع‌آوری کرده‌ایم.

آمار بازدیدکنندگان معروف‌ترین کتابخانه‌های جهان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اگر خوب درباره‌اش فکر کنید، ایده یک کتابخانه عمومی، جایی که هرکسی در جامعه برای قرض گرفتن کتاب، اغلب برای مدتی طولانی و رایگان مورد اعتماد است، کاملا جادویی به نظر می‌رسد. دیگر کجا می‌توان در قبال هیچ، چیزی گرفت؟ نیازی نیست به ذکر برنامه‌های دیگر، فضای مطالعه، استفاده از کامپیوتر و دیگر مزایایی که اغلب کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌دهند. اساسا کتابخانه‌ها باید بسیار معروف‌تر باشند از آنچه که هستند، اما برخی از آن‌ها همین حالا هم بسیار معروف‌اند و اعضا و بازدیدکنندگان زیادی دارند.
 

کتابخانه عمومی نیویورک/ نیویورک - آمریکا/ ۱۸ میلیون بازدیدکننده در سال
 


در گزارش سالانه کتابخانه عمومی نیویورک آمده که در سال ۲۰۱۶، در ۹۲ شعبه خود ۱۸ میلیون بازدیدکننده داشته و ۲۳ میلیون کتاب از آن به امانت گرفته شده است. کتابخانه عمومی نیویورک دومین کتابخانه بزرگ آمریکا و چهارمین کتابخانه بزرگ در جهان است. در سال ۲۰۱۶ شعبه استفن ای. شوارزمن ۲.۳ میلیون بازدیدکننده و شعبه منهتن که اکنون برای بازسازی بسته است ۱.۴ میلیون بازدیدکننده داشته است.
 

کتابخانه عمومی بروکلین/ نیویورک- آمریکا/ ۸.۱ میلیون بازدیدکننده در سال
 


بر اساس آمار جدید منتشر شده، کتابخانه عمومی بروکلین در سال ۲۰۱۷ بیش از ۸.۱ میلیون بازدیدکننده در ۵۹ شعبه خود داشته است. کتابخانه مرکزی بروکلین، که شعبه اصلی آن است هر سال بیش از ۱.۳ میلیون بازدیدکننده دارد.


کتابخانه ملی چین/ پکن-چین/ ۵.۶ میلیون بازدیدکننده در سال
 


کتابخانه ملی چین با بیش از ۳۵ میلیون کتاب، بزرگ‌ترین کتابخانه در قاره آسیاست. گزارش سالانه این کتابخانه نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ در شعب مختلف خود ۵.۶ میلیون بازدیدکننده داشته است.
 

کتابخانه ایالتی ویکتوریا/ ملبورن-استرالیا/ ۲ میلیون بازدیدکننده در سال
 


بر اساس گزارش سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ کتابخانه ایالتی ویکتوریا دو میلیون و ۷۱ هزار بازدیدکننده داشت، که همین کتابخانه دولتی ویکتوریا را تبدیل به شلوغ‌ترین کتابخانه استرالیا کرد. آن‌ها همچنین ۴ میلیون و ۲۴۱ هزار بازدیدکننده آنلاین داشتند.


کتابخانه کنگره/ واشینگتن دی.سی- آمریکا/ ۱.۹ میلیون بازدیدکننده در سال
 


کتابخانه کنگره نه تنها قدیمی‌ترین موسسه فرهنگی فدرال در ایالات متحده است (در سال ۱۸۰۰ تاسیس شد) بلکه بزرگ‌ترین کتابخانه در کشور و ازجمله بزرگ‌ترین کتابخانه‌های دنیاست. بر اساس وب‌سایت آن، این کتابخانه در سال ۲۰۱۷، ۱.۹ میلیون بازدیدکننده داشته تا بیش از ۱۶۷ میلیون کتاب خود را در معرض استفاده عموم قرار دهد.
 

کتابخانه بریتانیا/ لندن- انگلستان / ۱.۵ میلیون بازدیدکننده در سال
 


کتابخانه بریتانیا با داشتن بیش از ۱۵۰ میلیون کتاب که بسیاری از آن‌ها منحصربه‌فرد هستند، با کتابخانه کنگره در رقابت است. بر اساس گزارش سالانه آن‌ها، کتابخانه بریتانیا در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ تقریبا ۱.۵ میلیون بازدیدکننده داشته که نسبت به سال گذشته شاهد کمی کاهش بوده است.

کتابخانه رویال دانمارک/ کپنهاگ- دانمارک/ ۱.۴۴ میلیون بازدیدکننده در سال


اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان این کتابخانه کمی قدیمی بوده و متعلق به سال ۲۰۱۴ است، زمانی که ۱.۴۴ میلیون نفر از کتابخانه رویال در کپنهاگ بازدید کردند. اما در ژانویه ۲۰۱۷ کتابخانه دانشگاه دانمارک با کتابخانه رویال ادغام شد و تبدیل به کتابخانه رویال دانمارک شد. حرکتی که مسلما باعث بالا رفتن تعداد بازدیدکننده‌ها شده است.
 

کتابخانه دولتی برلین/ برلین- آلمان/ ۱.۴ میلیون بازدیدکننده در سال
 

بر اساس وبسایت این کتابخانه، ۱.۴ میلیون نفر در سال ۲۰۰۹ از این کتابخانه بازدید کرده‌اند. متاسفانه اطلاعات به‌روز شده‌ای از این کتابخانه در دست نیست. این کتابخانه ۱۲.۳ میلیون کتاب دارد.


کتابخانه ایالتی روسیه/ مسکو-روسیه/ ۱.۱۷ میلیون بازدیدکننده در سال
 

کتابخانه ایالتی روسیه بر اساس وب‌سایت این کتابخانه، حدود ۴۴.۴ میلیون کتاب و هر سال ۱.۱۷ بازدیدکننده دارد. این کتابخانه بزرگ‌ترین کتابخانه روسیه است و ۱۷.۵ میلیون جلد کتاب دارد.
 

کتابخانه ملی فرانسه، پاریس، فرانسه: ۱.۱۵ میلیون بازدیدکننده در سال
 

کتابخانه ملی فرانسه که در سال ۱۴۶۱ یعنی بیش از ۵۵۰ سال پیش تاسیس شده، دارای ۱۵ میلیون کتاب است و در سال ۲۰۱۶ در چهار شعبه خود در پاریس یک میلیون و ۱۵۰ هزار بازدیدکننده داشته است. این کتابخانه همچنین یک مقصد گردشگری عالی است.


کتابخانه ملی روسیه/ سن پترزبورگ- روسیه/ یک میلیون بازدیدکننده در سال
 


بر اساس وب سایت این کتابخانه، در سال ۲۰۱۱، ۹۶۶ هزار نفر از اتاق مطالعه کتابخانه ملی روسیه که ۳۵ میلیون و ۷۱۸ هزار کتاب دارد دیدن کردند. اگرچه برخلاف بسیاری از موارد این لیست، تعداد کتاب‌ها در طول سال‌های اخیر رو به کاهش رفته است.


کتابخانه کالج ترینیتی/ دوبلین، ایرلند/ یک میلیون بازدیدکننده در سال


کتابخانه کالج ترینیتی که بزرگ‌ترین کتابخانه ایرلند است در سال ۲۰۱۷، ۹۶۴ هزار بازدیدکننده داشته که آن را به یک میلیون گرد کردیم. بسیاری از این افراد برای دیدن کتاب کیلز که نسخه خطی و تذهیب‌شده کتاب گاسپل است، به این کتابخانه می‌روند.

نظر شما