شناسهٔ خبر: 55568 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امتیازات اساتید برجسته بعد از بازنشستگی/ حفظ اتاق اساتید بازنشسته

قائم مقام وزیر علوم درباره اصلاحات آیین نامه بازنشستگی اساتید گفت: تاکید ما به دانشگاه ها این است که اتاق اساتید علاقمند به همکاری با دانشگاه، بعد از بازنشستگی آنها حفظ شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عبدالرضا باقری  درباره اصلاح  آیین نامه بازنشستگی اعضای هیات علمی گفت: یک سری اصلاحات در مواد استخدامی اعضای هیات علمی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این اصلاحات استادان ممتاز، استادن نمونه و استادانی که نشان های ملی مانند نشان علمی و پژوهشی دریافت می کنند، می توانند علاوه بر ۷۰ سال که در آیین نامه پیش بینی شده، با  نظر هیات امنا، همچنان در دانشگاه فعالیت کنند.

قائم مقام وزیر علوم افزود: البته در آیین نامه استخدامی به این موضوع اشاره شده است که دانشگاه می تواند از خدمات، اساتیدی که بازنشسته می شوند، در حق التدریس، پژوهش و راهنمایی دانشجو استفاده کند.

وی ادامه داد: البته تاکید ما نیز به روسای دانشگاه ها این است که از اساتیدی که علاقمند هستند و آمادگی دارند که بعد از بازنشستگی با دانشگاه همکاری کنند، استفاده کرده و اتاق آنها حفظ شود تا دانشگاه از خدمات و تجارب آنها استفاده کند.

باقری درباره بازنشستگی دکتر گلشنی از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی شریف و عدم استفاده دانشگاه از تجارب وی بعد از بازنشستگی گفت: درباره این موضوع باید از دانشگاه شریف بپرسید، مطمئن هستم که این کار  براساس مقررات موجود انجام شده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۰۰:۴۲ 0 0

    این گلشنی همان کسی است که سروش را از پژوهشگاه اخراج کرد
                                

نظر شما