شناسهٔ خبر: 56816 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنکورهای ارشد و دکتری سال ۹۷ تکمیل ظرفیت ندارند

مرحله تکمیل ظرفیت برای کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) و کارشناسی ارشد گروه پزشکی و دکتری تخصصی علوم پایه و بهداشت در سال ۹۷ اجرا نمی شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نتایج چهار کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور و همچنین کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی و دکتری تخصصی علوم پایه، بهداشت و داروسازی و دندانپزشکی در شهریورماه ۹۷ اعلام شده است.

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: برای  کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور مرحله تکمیل ظرفیت نخواهیم داشت.

وی افزود: مرحله تکمیل ظرفیت تنها برای دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری اجرا می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: تکمیل ظرفیت برای مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور به دلیل پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در کنکور سراسری شامل این موضوع نمی شود.

همچنین دکتر آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت در این باره بیان داشت: طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، برای سال ۹۷ هیچ برنامه ای برای تکمیل ظرفیت در کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه ها اجرا نمی شود و این موضوع برای رشته های علوم پزشکی نیز صادق است.

رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت افزود: مرحله تکمیل ظرفیت برای دانشگاه های علوم پزشکی در کنکورهای ارشد و دکتری تخصصی رشته های علوم پزشکی در سال ۹۷ نخواهیم داشت.

نظر شما