شناسهٔ خبر: 57068 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیحات نوبخت درباره بودجه امسال و سال آینده دانشگاهها

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان در تلاش است با توجه به تمام محدودیت منابعی که دارد، رشد قابل توجهی برای بودجه دانشگاه ها در سال آینده در نظر گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنام و بودجه صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه های دانشگاه خوارزمی در پاسخ به سوال مهر درباره بودجه دانشگاه ها گفت: نسبت به آموزش عالی با توجه به جایگاه رفیع آن همیشه در تخصیص بودجه به صورت عادلانه و متناسب با نیازهای دانشگاه تحقق بودجه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته با وجود آنکه منابع پیش بینی شده در بودجه تحقق نیافت اما بودجه دانشگاه ها صددرصد پرداخت شد.

نوبخت افزود: امسال نیز تلاش ما این است که بتوانیم نهایت تخصیص را درمورد بودجه آموزش عالی انجام دهیم. برای بودجه سال آینده نیز سازمان برنامه و بودجه در تلاش است که رشد قابل توجهی با توجه به تمام محدودیت منابعی که دارد برای آموزش عالی در نظر بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال نیز صددرصد بودجه تخصیص خواهد یافت، گفت: تلاش ما این است که آن را به صددرصد نزدیک کنیم اما پیش بینی می شود تا پایان سال با عدم تحقق منابع مواجه شویم ولی با توجه به شرایط کلی مانند فروش نفت و مسائل مختلف اقتصادی مطمئنا پرداخت بودجه آموزش عالی از اولویت بیشتری برخوردار خواهد بود.

نظر شما