شناسهٔ خبر: 58331 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگران فروش «مسخره‌باز» نیستیم/ یک فیلم‌نامه چندپاره

همایون غنی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «مسخره باز» بیان کرد قبول دارم فیلمنامه این اثر چند پاره است اما این چندپارگی تعمدی است.

نگران فروش «مسخره‌باز» نیستیم/ یک فیلم‌نامه چندپاره

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  نشست خبری فیلم سینمایی «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده کارگردان، علی مصفا تهیه‌کننده، صابر ابر، داریوش موفق، فرزان جلالی بازیگر، محمدرضاغنی زاده موسیقی، محمود کاشانی صدابردار، ماهان حیدری جانشین تهیه کننده، علی قاضی مدیر فیلمبرداری، آرش آقابیک جلوه‌های ویژه میدانی، الهام معین طراح لباس عصر امروز شنبه ۱۳ بهمن ماه در محل پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست،  علی مصفا با اشاره به درگذشت همسر علی نصیریان گفت: تصمیم داشتیم برای اتفاقی که رخ داد به این جلسه نیاییم اما نسبت به این فیلم وظیفه ای داشتیم و ما وظیفه‌شناسی را از استاد نصیریان یاد گرفته‌ایم.

همایون غنی‌زاده نیز بیان کرد: در تصورات و تخیلاتم به این فکر کرده بودم که در این جلسه من و استاد نصیریان چه می گوییم که متاسفانه هیچ کدام از این تصورات من امروز زنده نشد.

وی درباره چند پارگی این فیلمنامه توضیح داد: قبول دارم این فیلمنامه چندپاره است و این چندپارگی انتخاب خودم بوده است که ممکن است برای مخاطب کسالت آور باشد اما این چند پارگی تعمدی بود.

علی مصفا هم درباره اکران این فیلم بیان کرد: مسخره باز قابلیت این را دارد که اکران خوبی داشته باشد و چندان نگران آن نیستم. 

غنی زاده درباره لزوم ساخت این فیلم توضیح داد: لزوم ساخت مسخره باز همان چیزی بود که لزوم ساخت دیگر آثارم  در من زنده کرده است.

وی درباره شباهت مسخره باز و تئاتر «می سی سی پی» گفت: تلاش کردم این فیلم از نمایش «می سی سی پی نشسته می‌میرد» بهتر باشد. اما شباهت چیزی است که کارگردان در دام آن می‌افتد، قصد من این نبود که مخاطب این تئاتر را به خاطر آورد اما به این فکر کردم که بسیاری از مخاطبان این تئاتر را ندیده باشند و مسخره باز برای آنها تازگی داشته باشد.

غنی زاده درباره این سوال که آیا به دنبال مقابله به مثل با رحمانیان است هم گفت: نه.

وی درباره این پرسش که چرا پایان‌بندی مسخره باز، مسخره است، بیان کرد: تلاش کردم مسخره باز جذاب تمام شود اگر اینگونه نبود پس من موفق  نبوده‌ام.

دانش اشراقی طراح صحنه این اثر سینمایی نیز گفت: برای من تجربه جدید و سختی بود، کارگردان اجازه داد هرکاری که دلم می خواهد انجام دهم و تصوراتش را به واقعیت تبدیل کنم.

غنی زاده در پاسخ به این پرسش که انتخاب هدیه تهرانی و دیگر بازیگران اتفاقی بوده است، بیان کرد: نقش هما برای هدیه تهرانی نوشته شده بود و هیچکدام از بازیگران اتفاقی انتخاب نشده‌اند.

در ادامه علی مصفا بودجه فیلم را ۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

آرش آقابیک درباره طراحی جلوه‌های ویژه میدانی این اثر سینمایی تاکید کرد: با کارگردان نزدیک به یک ماه همه اتفاق ها را تست زدیم تا مورد قبول کارگردان قرار گرفت. تمام جلوه های ویژه در همان تک لوکیشن فیلم صورت گرفت.

غنی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: من هیچگاه ادعای ساخت یک فیلم سمبولیک را نداشته‌ام.

صابر ابر نیز درباره نمایش داده نشدن فیلم «اشغال‌های دوست داشتنی» توضیح داد: مطمئن هستم که اشغال های دوست داشتنی در بهترین وقت در سینماهای کشور اکران می شود و این فیلم برای مردم که برای آنها این فیلم ساخته شده است، نمایش داده می شود. 

غنی زاده نیز در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: همه عوامل این پروژه در بخش های مختلف کنار هم هستند و به یکدیگر کمک کردند. بیان برخی از تصاویر در کلمات احمقانه به نظر می آمد اما همه دوستان تمام تلاش خود را کردند تا این پروژه به سرانجام رسد.

داریوش موفق از بازیگران این پروژه نیز توضیح داد: ۳۰ سال کار حرفه‌ای بازیگری تئاتر در کارنامه‌ام هست ، غنی زاده به من اعتماد کرد و این نقش را به من داد.

صابر ابر نیز بیان کرد: ذهن جناب نصیریان به‌قدری به روز است که گاهی ترسناک است و این برای من بسیار جالب بود.

محمدرضا غنی زاده آهنگساز این پروژه تاکید کرد: ساخت موسیقی این فیلم به مدت ۸ ماه با حضور یک گروه مجارستانی ساخته شد.

غنی‌زاده در پایان گفت: بارها از فکر اینکه تجربه همکاری با آقای نصیریان را نداشتم، می‌ترسم؛ نمی‌دانید چه نعمت و چه لذتی است کار کردن با این هنرمند.

نظر شما