شناسهٔ خبر: 58420 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات و شرایط حضور ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب

مدیر کمیته ناشران داخلی سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران از برنامه‌ریزی‌ها انجام شده برای مدیریت این بخش از نمایشگاه سخن گفت.

 جزئیات و شرایط حضور ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید رفیع احمد جواهری،  مدیر انتشارات ابوعطا و مدیر کمیته ناشران داخلی سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران درباره این بخش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مدیریت ناشران داخلی برای حضور در این رویداد عنوان کرد: نوع نگاه ما به مدیریت این بخش نگاه رئیسی معاونی نیست و تصمیم داریم در قالب کارگروهی این کمیته را مدیریت کنیم که این کمیته احتمالا شامل پنج نفر خواهد بود و در قالب یک برنامه گروهی سعی خواهند کرد کارها را به صورت اهم فی‌الاهم جلو ببرند.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد با همفکری دوستان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران این بخش را امسال به شکلی جلو ببریم که حاشیه‌های موجود در آن کم شود. در همین زمینه قوانین و مقررات حضور در بخش داخلی نمایشگاه و نیز ثبت نام از ناشران نسبت به سال قبل تغییر نخواهد کرد ولی استثناء‌هایی مانند تمامی دوراه‌های قبل قائل خواهیم بود.

جواهری درباره شیوه و متراژ تخصیص غرفه‌ها به ناشران نیز گفت: هر کدام از بخش‌ها برنامه‌ای برای تخصیص متراژ به ناشران زیرمجموعه خود دارند. ما تلاش داریم در کار آنها چندان دخالتی نداشته باشیم و با همان شیوه‌نامه سابق و با احترام به راه و روش تجربه شده در این زمینه کار به نتیجه برسد در این زمینه البته من فکر می‌کنم نباید تنها شمارگان و تعداد کتاب را مد نظر قرار داد و از منظر مفهوم نیز باید به تولیدات ناشران توجه کرد.

جواهری در این زمینه افزود: شاید باشند ناشرانی که از نظر تعداد اثر و شمارگان همانند یک ناشر پرکار نباشند اما اثری منتشر کنند که از منظر محتوایی بتواند با تولیدات متعدد آنها برابری کند در چنین شرایطی ما حتما توجه لازم را خواهیم داشت.

وی درباره مبلغ دریافتی بابت اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه کتاب نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته است تا مبالغ مربوط به این مساله نسبت به سال قبل تغییری پیدا نکند.

مدیر کمیته‌ ناشران داخلی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقاد برخی ناشران به نوع جایابی غرفه‌ها نیز گفت: ما در این زمینه دخالت مستقیم نداریم و بخش‌های مختلف خود به تخصیص جا میان ناشران خواهند پرداخت و نقش ما تنها نظارت است. در همین راستا خواسته‌ایم تا فهرستی از ناشرانی که در سال‌های دیگر غرفه‌هایی در سر نبش راهروهای مصلی داشته‌اند تهیه شود و امسال به ناشرانی که در سال‌های قبل چنین غرفه‌هایی داشته‌اند مکانی تازه تعلق بگیرد.

جواهری همچنین درباره زمان ثبت‌نام از ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده نیز گفت: ما در حال تامین و ترمیم زیرساخت‌های سایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برای این منظور هستیم و امیدواریم با تامین این مساله از هفته آینده ثبت‌نام را شروع کنیم.

نظر شما