شناسهٔ خبر: 58424 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختلاف سلیقه داوران از جذابیت‌های جشنواره است/ روایتی از یک معضل

مرتضی شاه‌کرم که امسال با ۲ اثر نمایشی در مقام نویسنده، بازیگر و کارگردان در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد از اختلاف سلیقه بین داوران ابراز رضایت کرد.

اختلاف سلیقه داوران از جذابیت‌های جشنواره است/ روایتی از یک معضل

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرتضی شاه‌کرم که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان در بخش مسابقه ایران دو حضور دارد آثار حاضر در جشنواره را با کیفیت ارزیابی کرد و در این باره گفت: امسال رقابت در هر ۲ بخش مسابقه ایران یک و ایران دو بسیار جذاب است چون همه آثار قابل قبول و ارزشمند هستند. من در این دوره به‌عنوان نویسنده و بازیگر نمایش «عند از مطالبه» به کارگردانی سامان خلیلیان و بازیگر، نویسنده و کارگردان نمایش «سانتی متر» در بخش چهل‌سالگی انقلاب و مسابقه ایران دو جشنواره حضور دارم که هر ۲ اثر اجرا و با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است.

وی افزود: گروه داوران امسال مناسب هر بخش انتخاب شده‌اند و ترکیبی جذابی را شکل داده‌اند چون با یکدیگر اختلاف سلیقه دارند و همین نظرات متفاوت باعث می‌شود انتخاب‌ها دقیق‌تر و بهتر باشند.

شاه‌کرم که خود اهل خرمشهر است از حضور حداکثری گروه‌های شهرستانی در جشنواره امسال ابراز خشنودی کرد و گفت: من به عنوان کسی که تئاتر را از شهرستان آغاز کرده‌ام از این که گروه‌های شهرستانی حضور پررنگ تری در جشنواره داشته باشند، بسیار خوشحالم.

این نویسنده و کارگردان که پیش از این با نمایشنامه‌های «آقای قاضی صدایم را می‌شنوی»، « یک دومم»، «تو هرگز نخواهی گشت» در دوره‌های قبلی جشنواره فجر شرکت کرده بود درباره ویژگی‌های جشنواره بیان کرد: جشنواره تئاتر فجر تقریبا به ثبات رسیده است، انتخاب نمایش‌ها امسال بهتر انجام شده و برنامه‌ریزی جشنواره هم دقیق‌تر است و حضور چشمگیر جوانان نوید روزهای خوب را می‌دهد.

شاه‌کرم در پایان صحبت‌هایش درباره نمایش «سانتیمتر» یادآور شد: تمام تلاشمان را کرده‌ایم که به ساده‌ترین شکل ممکن درباره یکی از بزرگترین مشکلات جامعه حرف بزنیم. ما در «سانتیمتر» حرفمان را ساده و روان روایت می‌کنیم. این نمایش در زمان اجرای عمومی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و جشنواره فجر هم بهانه ای شد تا دوباره فرصت داشته باشیم درباره دغدغه‌هایمان حرف بزنیم.

نظر شما