شناسهٔ خبر: 58712 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قانون جدید دیوان عالی آمریکا در مورد حقوق نویسندگان

بر اساس قانون جدید عالی ترین نهاد قضایی و مرجع تفسیر قانون اساسی آمریکا از این پس شکایت‌های مربوط به کپی رایت باید با ثبت نام قبلی صورت گیرد.

قانون جدید دیوان عالی آمریکا در مورد حقوق نویسندگان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دیوان عالی ایالات متحده آمریکا (USSC) قوانین جدیدی درباره قانون حقوق مولفین یا کپی رایت نویسندگان تصویب کرد. بر اساس قانون جدید عالی‌ترین نهاد قضایی و مرجع تفسیر قانون اساسی آمریکا از این پس شکایت‌های مربوط به کپی رایت باید با ثبت نام قبلی صورت گیرد.
 
دادگاه عالی آمریکا اعلام کرده است نویسندگان نمی‌توانند بدون ثبت رسمی شکایت خود در این مرجع نسبت به تجاوز و دزدی ادبی نسبت به آثارشان اعتراض داشته باشند. این قانون در حالی اعلام شده که هنوز بعضی از دادگاه‌های کشور آمریکا به شکایت نویسندگان نسبت به دزدی ادبی از آثارشان با توجه به قوانین محلی و ایالتی عمل می‌کنند.
 
بر اساس قانون دیوان عالی آمریکا نویسندگانی که نسبت به دزدی آثارشان شکایت دارند قبلاً باید به طور رسمی درخواست خود را در این دادگاه ثبت کنند و به عبارتی همه این شکایت‌ها باید از مرجع رسمی این دادگاه بررسی شوند.
 
با این وجود اتحادیه نویسندگان آمریکا اعتقاد دارد این مرجع برای رسیدگی به شکایت نویسندگان کافی است. این اتحادیه می‌گوید تا کنون برای محافظت از حقوق نویسندگان در این کشور خوب عمل کرده است. قانون جدید دیوان عالی موجب به تاخیر افتادن رسیدگی به حقوق مولفین می‌شود و اینگونه نویسندگان برای گرفتن خسارت خود دچار مشکل خواهند شد.
 
سال گذشته دیوان عالی آمریکا از پذیرش و بررسی شکایت گروهی از مولفان و پدید آورندگان آثار مکتوب این کشور از طرح گسترده گوگل برای دیجیتالی کردن میلیون‌ها کتاب برای ایجاد کتابخانه مجازی خودداری کرد. انجمن نویسندگان در شکایت به این دادگاه از استفاده غیرقانونی گوگل از کتاب‌ها شکایت داشتند.

نظر شما