شناسهٔ خبر: 59084 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۰ چالش ملی و منطقه‌ای موضوع پایان نامه دانشجویان می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ۱۰ هزار موضوع پژوهشی پیرامون ۱۰ چالش ملی و منطقه‌ای از مهر ۹۸ موضوع پایان نامه دانشجویان می‌شود.

۱۰ چالش ملی و منطقه‌ای موضوع پایان نامه دانشجویان می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد مهدی طهرانچی در گفتگویی در تشریح جزئیات طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) اظهار داشت: این طرح که ۶ ماه گذشته به صورت رسمی رونمایی شد، به منظور حل مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگ و … با همکاری و استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان طراحی و برنامه ریزیشده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد سالانه ۸۰ هزار فارغ التحصیل در مقطع کارشناس ارشد و ۱۰ هزار نفر در مقطع PHD دارد که این افراد می‌توانند به عنوان یک اتاق فکر نقش مناسبی در حل مشکلات کشور داشته باشند، افزود: در حال حاضر نظام موضوعات آماده شده به طوری که ۱۰ هزار موضوع و زمینه پژوهشی پیرامون ۱۰ چالش علمی در سامانه قرار گرفته است.

وی درباره چالش‌های مورد بررسی و موضوعات پژوهش‌ها نیز گفت: محیط زیست و مواد و انرژی در بخش چالش‌های مهم ملی کشور قرار دارند. همچنین چالشهای منطقه‌ای نیز احصا شده‌اند. مثل منطقه آذربایجان که ۶۰ درصد تولید کفش چرم را برعهده دارد و یا یزد که در صنعت نساجی حائز اهمیت است، مورد بررسی و پژوهش قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد با اعلام اینکه از مهر ۹۸ دانشجویان کارشناسی ارشد مأموریت محور با این نظام حرکت کرده و برای پایان نامه‌های خود موضوعات پژوهشی ذکر شده در سامانه پایش را انتخاب خواهند کرد، اظهار داشت: در این راستا متخصصان در حوزه‌های مختلف می‌توانند در کنار اساتید دانشگاه به عنوان استاد مشاور به دانشجویان و پژوهشگران کمک کنند.

نظر شما