شناسهٔ خبر: 59124 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم: الزام موسسات اعزام دانشجو به همکاری با سازمان امور دانشجویان

وزیر علوم با اشاره به ساماندهی موسسات اعزام دانشجو گفت: موسسات اعزام دانشجو برای برخورداری از حمایت حقوقی و قانونی وزارت علوم باید با سازمان امور دانشجویان همکاری کنند.

الزام موسسات اعزام دانشجو به همکاری با سازمان امور دانشجویان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی در گفتگویی درباره ساماندهی مؤسسات اعزام دانشجو اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در ساماندهی و کنترل و نظارت مراکزی که به اعزام دانشجو کمک کرده و مشاوره می‌دهند حتماً همکاری دارد.

وی ادامه داد: به افرادی که قصد دارند از این ظرفیت استفاده کنند، توصیه می‌کنیم حتماً با سازمان امور دانشجویان هماهنگ کنند تا مشخص شود که آیا نام مؤسسه مذکور در مجموعه مؤسسات مجاز تحت نظارت سازمان وجود دارد یا خیر، تا اتفاقات بدی که بعضاً در گذشته رخ داده است برای آنها رخ ندهد.

وزیر علوم افزود: برخی از مؤسسات احساس مسئولیت جدی در قبال دانشجویانی که اعزام کرده بودند نداشتند و بعد از اعزام دانشجو که مشکل ایجاد شده بود، از خود سلب مسئولیت کردند و لذا توصیه من این است افراد برای اعزام از طریق مؤسسات، با سازمان امور دانشجویان کنترل و هماهنگی کنند.

وی با بیان اینکه هر مؤسسه اعزام دانشجو که مشاوره می‌دهد، باید با سازمان امور دانشجویان هماهنگ باشد یادآور شد: مؤسسات اعزام دانشجو برای برخورداری از حمایت حقوقی قانونی باید از طریق سازمان امور دانشجویان فعالیت کنند.

غلامی افزود: همچنین نگرانی‌هایی که احیاناً متقاضیان و مراجعه کنندگان می‌توانند داشته باشند با توصیه سازمان امور دانشجویان برطرف می‌شود.

وی درباره اینکه آیا آماری از مؤسسات غیرقانونی اعزام دانشجو دارید گفت: آماری در حال حاضر ندارم ولی قطعاً با این مؤسسات برخورد می‌شود. یک مرجع قانونی باید نظارت برکار این مؤسسات داشته باشد که یکی از این مراجع وزارت علوم است.

وزیر علوم تاکید کرد: توصیه می‌کنیم هر فردی که قصد دارد از خدمات مؤسسات اعزام دانشجو استفاده کند، حتماً جایگاه قانونی مؤسسات را بررسی کند،

نظر شما