شناسهٔ خبر: 59151 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زمان برگزاری کنکور سراسری تغییر نمی کند/ برگزاری آزمون در تیرماه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: با توجه به زمان بندی آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، زمان کنکور سراسری ۹۸ تغییر نمی کند و در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر برگزار می شود.

زمان برگزاری کنکور سراسری تغییر نمی کند/ برگزاری آزمون در تیرماه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو  درباره اظهاراتی در زمینه تعویق زمان آزمون سراسری افزود: تعویق در آزمون سراسری موجب مشکلاتی در شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور می‌شود و زمان بندی تمامی امور دانشگاه‌ها تغییر می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری کنکور سراسری ۹۸ باقی نمانده است ما اگر بخواهیم آزمون را به تعویق بیاندازیم سال تحصیلی را نمی‌توانیم در مهرماه ۹۸ آغاز کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: با توجه به زمان بندی آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، زمان کنکور سراسری ۹۸ تغییر نمی‌کند و در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر برگزار می‌شود.

وی درباره صحبت‌هایی که درباره اختصاص سهمیه به داوطلبان مناطق سیل زده مطرح شده است، یادآور شد: اختصاص هر نوع سهمیه در آزمون‌های ورودی آموزش عالی کشور در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب سازمان سنجش به عنوان مجری آن را اجرا خواهد کرد.

به گزارش مهر، کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه ۱۳ تیر و جمعه ۱۴ تیر ۹۸ برگزار می‌شود.

پیش از این سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر درباره تعویق زمان آزمون سراسری نوشته است: «در خصوص تعویق زمان آزمون سراسری اگرچه نظر آموزش و پرورش به دلیل رعایت شرایط خاص #دانش‌آموزان مناطق سیل زده مثبت است، ولی کارشناسان وزارت علوم اجرای این پیشنهاد را موجب اختلال در شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها می‌دانند اما با وزیر علوم برای اختصاص سهمیه خاص بدون آنکه ظرفیت پذیرش برای سایرین کاهش یابد، مجدداً صحبت کردم.

امیدوارم بزودی این تصمیم اطلاع رسانی شود و این نگرانی هم از فرزندان عزیزم در مناطق سیل زده مرتفع شود.»

همچنین هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی ۲ فوریتی برای تعویق کنکور در سال جاری خبر داده است و یادآور شد: طرح مذکور با بیش از ۲۰ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است و در نوبت بررسی جلسه علنی قرار دارد.

وی گفت: حدود دو ماه است که سیل زندگی مردم را در برخی از مناطق کشور مختل کرده و آنها هنوز نتوانسته‌اند به جریان عادی زندگی برگردند؛ طبیعتاً دانش‌آموزان داوطلب کنکور نیز این فرصت دوماهه را از دست داده‌اند و با مشکل برای آمادگی آزمون کنکور مواجه شدند.

خادمی افزود: از رئیس جمهور تقاضا داریم دستور دهد تمهیداتی اندیشیده شود تا زمان کنکور به تعویق بیفتد و شرایط برای رقابت عادلانه میان متقاضیان کنکور فراهم شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل‌زده استان خوزستان، گفت: دانش‌آموزان این مناطق سهمیه نمی‌خواهند بلکه به دنبال آن هستند که با تعویق کنکور، فرصت دو سه ماهه‌ای به آنها داده شود تا بتوانند همچون دیگر دانش‌آموزان و در یک فضای عادلانه رقابت کنند.

نظر شما