شناسهٔ خبر: 59159 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نظر جورج مارتین درباره فصل آخر سریال «بازی تاج و تخت» چیست؟

پنج قسمت از فصل آخر سریال «بازی تاج و تخت»، که بر اساس کتاب «ترانه آتش و یخ» نوشته جورج مارتین تولید شد، به نمایش درآمد و قسمت آخر روز یکشنبه در آمریکا پخش می‌شود. اعتراضات زیادی به سیر داستان در فصل هشتم توسط مخاطبان وارد شده است اما جورج مارتین با کلیت داستان در فصل آخر موافق است.

نظر جورج مارتین درباره فصل آخر سریال «بازی تاج و تخت» چیست؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  این روزها دادخواستی در فضای اینترنت دست به دست می‌چرخد که در آن مخاطبین سریال «بازی تاج و تخت» از تولیدکنندگان درخواست کردند که فصل هشتم سریال را بار دیگر بسازند! طرفداران سریال معتقدند دو سال صبر کرده‌اند تا فصلی جذاب را تماشا کنند اما نویسندگان در تلاش هستند داستان را فقط به پایان برسانند و حتی از رویارویی‌های جذابی که در فصل هشتم منتظرش بودند خبری نیست.
 
به نظر می‌رسد اعتراضات به فصل هشتم این هفته و همزمان با نمایش قسمت آخر به اوج خود برسد. در قسمت پنجم تبدیل شخصیت مهربان و انسان‌دوست دنریس به ملکه دیوانه خشم هوادارانی را، که پیش از این از کوتاه بودن صحنه‌هایی چون رویارویی آریا و جان اسنو و مرگ زودهنگام پادشاه شب گله داشتند، بیشتر کرد. با این وجود هنوز جورج مارتین فرصت دارد پایانی متفاوت برای کتابش بنویسد زیرا هنوز مجموعه «ترانه آتش و یخ» به اتمام نرسیده است و نویسنده آمریکایی می‌تواند طرفدارانش را به آرزویشان برساند.
 

 
مارتین در نوشتن دو کتاب دیگر از مجموعه «ترانه آتش و یخ» تنبلی کرده است. در سال 2011 پنجمین کتاب از این مجموعه هفت جلدی تحت عنوان «رقص با اژدهایان» منتشر شد و هنوز تاریخ ششمین کتاب مشخص نیست. این در حالی است که هشتمین فصل از سریال در حال پخش است. علاوه بر این، نویسنده آمریکایی هفتاد ساله است و طرفداران این مجموعه نگرانند که مارتین به دلیل کهولت سن امکان به اتمام رساندن کتاب را نداشته باشد.
 
با تصور اینکه مارتین فرصت نوشتن دو کتاب دیگر را بیابد می‌توان پایان‌بندی متفاوتی نسبت به فیلم از او انتظار داشت؟ مارتین نکات اصلی موجود در کتابش را به نویسندگان سریال گفته است و به نظر می‌رسد بخش‌های اصلی داستان مثل تبدیل دنریس به ملکه دیوانه و سوزاندن پایتخت ایده خود مارتین است.
 
با این حال اگر اتفاقاتی مشابه داستان در کتاب هم رخ دهد عکس‌العمل خوانندگان چه خواهد بود؟ مارتین در کتاب فرصت زمینه‌سازی کافی برای اتفاقات مهم را دارد و همین موضوع سبب می‌شود بتواند خوانندگان را راضی کند اما به گفته خودش کتاب تفاوت زیادی با فیلمنامه ندارد.

نظر شما