شناسهٔ خبر: 59173 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام زمان پیگیری تعهدات بورسیه های خارج از کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ۱۰درصد بورسیه ها ممکن است برنگردند، گفت: پیگیری تعهدات بورسیه هایی که باز نمی گردند معمولا یکسال پس از پایان تحصیل آنها آغاز می شود.

اعلام زمان پیگیری تعهدات بورسیه های خارج از کشور

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی صدیقی در گفتگویی با اشاره به آمار عدم بازگشت بورسیه‌ها گفت: اعزام دانشجو برای بورسیه، طی ۳ الی ۴ سال گذشته خیلی کم بوده است بنابراین دانشجویانی که اعزام شده بودند تحصیل خود را به پایان رسانده و منتظر بازگشت آنها هستیم.

وی ادامه داد: این دانشجویان معمولاً بلافاصله بعد از اتمام تحصیل خود بر می‌گردند یا برخی ممکن است به دلایلیتأخیرهایی داشته و ۶ یا یک سال پس از پایان تحصیل بازگردند که دلایل آنها بررسی می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: اما بنای ما این است که دانشجو بعد از پایان تحصیل باید بازگردد و اگر از حدی گذشت پیگیری تعهدات آنها شروع می‌شود.

صدیقی افزود: دانشجوی دکتری حداکثر باید ظرف ۵ سال تحصیل خود را به پایان برساند و اگر این زمان بگذرد در فاصله بین ۵ تا ۶ سال پیگیری تعهدات وی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: وثیقه‌های این دانشجویان ملکی است بر اساس معادلات به نرخ روز محاسبه می‌شود و معمولاً اگر به اجرای تعهد برسد باید پرداخت شود بنابراین نیاز به اجرا گذاشتن وثیقه ملکی نیست.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: معمولاً ۱۰ درصد از بورسیه‌ها در نهایت ممکن است بازنگردند و یا با تأخیر زیاد به کشور بازگردند که معمولاً از کشورهای غربی است ولی در مجموع سرمایه گذاری بورس نتیجه داده و بورسیه‌هایی که سرمایه گذاری شده‌اند بازگشته و مشغول خدمت هستند.

نظر شما