شناسهٔ خبر: 59188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهدی گلشنی: رئیس جمهور اهمیت لازم را به شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی دهد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رئیس جمهور اهمیت لازم را به شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی دهد، در حالی که شورا به امر یک مرجع بالاتر تشکیل شده و باید حرمت آن حفظ شود.

رئیس جمهور اهمیت لازم را به شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی دهد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهدی گلشنی در گفتگویی درباره علت تأخیر در برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رئیس جمهور آن اهمیتی را که رؤسای جمهور قبلی به شورا می‌دادند نمی‌دهد، این یک واقعیت است.

رئیس جمهور اهمیت لازم را به شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی‌دهد

وی ادامه داد: بارها اتفاق افتاده که جلسات شورا را به بهانه مسافرت یا بهانه دیگری تشکیل نداده‌اند اما در طول این بیست و چند سال که بنده عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بودم وقتی رئیس جمهور نمی‌توانست در جلسه شرکت کند، یکی از رؤسای قوا جلسه را اداره می‌کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اولین بار در دوره این رئیس جمهور است که وقتی وی نمی‌تواند در جلسه حاضر شود، جلسه تشکیل نمی‌شود واقعیت این است که رئیس جمهور آن اهمیت لازم را به شورا نمی‌دهد.

شورا به امر یک مرجع بالاتر تشکیل شده باید حرمت آن حفظ شود

گلشنی افزود: برخی وقت‌ها سوالاتی که مطرح شود اگر صلاح نداند جواب نمی‌دهند، باید این وضعیت تغییر کند، یا شورا وجود دارد یا ندارد، شورا به امر یک مرجع بالاتر تشکیل شده است و همه موظف هستند حرمت آن را حفظ کنند.

وی ادامه داد: به نظر من این توهین به نظام است باید در اسرع وقت جلوی آن را بگیرند.

گلشنی با اشاره به دلیل عدم برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این میل رئیس جمهور است و من دلیل دیگری نمی‌بینم، برای اینکه آن چیزهایی را که می‌گویند انتقاد است، یک سری سوالات خیلی معمولی است، اگر بخواهم انتقاد بگویم، انتقاد تند نبوده، بلکه درباره چرایی عدم اجرای برخی از قوانین و مصوبات بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هر جای دنیا این رسم است ولی ایشان تحمل ندارد و بنابراین جلسات شورا بی‌جهت تشکیل نشده است و هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: برای مملکت چنین اوضاعی خوب نیست فرهنگ کشور به نظر من در وضع بغرنج و آشوبناکی قرار دارد و وظیفه شورا این بود که رصدی در تمام وضعیت فرهنگی کشور انجام می‌داد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعطیلی شورا مقصر هستند

گلشنی افزود: در درجه اول مطالبه کننده این موضوع باید رئیس جمهور می‌بود و لاغیر. به اعتقاد من خود اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در تعطیلی شورا مقصر هستند برای اینکه سفت و سخت باید در مقابل این تعطیلی می‌ایستادند.

وی درباره برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که این تأخیر در برگزاری به آن لطمه زده است ادامه داد: برخی مصوبات مربوط به خانم‌ها بود که تصویب شده و هنوز ابلاغ نشده است همچنین برخی مصوبات نیز تصویب شده که هنوز ابلاغ نشده است، یک مسائل مهمی را درباره مقالات علمی مطرح کردیم که این موضوع از نظر من اولویت داشت، رسیدگی به وضع علمی کشور، رسیدگی به نحوه ارتقای اساتید و غیره باید بعد از یکسال که مطرح شده بود، نهایی و اصلاح می‌شد هیچیک از این کارها انجام نشد و دلیل آن نیز این است که به این مسائل اهمیتی داده نشده است.

نظر شما