شناسهٔ خبر: 59199 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری و فرهنگی در دانشگاه آزاد اجرا شد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری و فرهنگی بدون هیچ گونه تنشی در واحدها اجرا شده است.

دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری و فرهنگی در دانشگاه آزاد اجرا شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام کلانتری در گفتگویی با اشاره به دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری و فرهنگی در این دانشگاه گفت: دستورالعملِ یادشده براساس اسناد بالادستی و نیز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که ناظر بر مسائل حجاب، عفاف و رفتارهای درون دانشگاه است، تنظیم و پس از یک هزار ساعت کارِ کارشناسی در نهایت با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه، توسط رئیس دانشگاه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه براساس این دستورالعمل، کارگروه آراستگی و شئون فرهنگی، در تمامی واحدها تاسیس شده استT گفت: به نظر می‌رسید که همه ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد، منتظر ابلاغ چنین قانونی بودند. چرا که بلافاصله پس از ابلاغ، همه واحدها به صورت جدی وارد عرصه عمل شدند.

کلانتری افزود: تاکیدِ اصلیِ دستورالعمل بر آشنایی دانشجویان با احکام اسلام، ثمرات عفاف و حجاب بوده که این امر با برگزاری کارگاه، میزگرد، گفت و گوهای متعدد و … صورت خواهد گرفت.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به تذکر اخلاقی به دانشجویانی که از نظر پوشش، بعضی موارد را رعایت نکرده و قداست فضای دانشگاه را زیر پا می گذارند، تصریح کرد: ابتدا تذکر به صورت لسانی است و در صورت تکرار، دانشجو به مرکز مشاوره دانشگاه دعوت و یا به خانواده و والدین او اطلاع داده می شود و نهایتاً اگر موثر واقع نشد، به کمیته انضباطی معرفی خواهد شد.

کلانتری از پایش و بررسی اجرای این دستورالعمل در واحدها خبر داد و گفت: قرار بر این است تا مهر ۹۸، با انجام یک پایش، میزان پیشرفت را ارزیابی کرده و نقطه نظرات واحدها را درباره نواقص طرح دریافت کنیم. همچنین نتایج و بازخوردها را در شورای دانشگاه که ۲ ماه دیگر برگزار می شود، مطرح خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: البته با رصد عینی که خودمان از واحدها داشته ایم، روند کار بسیار مطلوب بوده و دستورالعمل بدون هیچ گونه تنش و برخورد نگران کننده، اجرا شده است.

وی اضافه کرد: البته دانشجو توجیه شده که باید با لباس مناسب به دانشگاه بیاید؛ چیزی که قبلاً رعایت نمی شد. همچنین آرایش های غلیظ و پوشش با لباس های نشانه دار و مارک دار، دیگر در واحدها به چشم نمی خورد.

کلانتری گفت: ده ها جلسه خوب با هزاران دانشجو برای بحث و تبادل نظر بر روی این موارد و نیز نشستهای بزرگ هزار و ۲۰۰ نفره برای تشویق دانشجویان با حجاب، در واحدهای مختلف برگزار شده که در مجموع به نظر می رسد با رشد خوبی در این حوزه رو به رو بوده ایم. با این وجود اما مصمم هستیم کار با جدیت و اهتمام بیشتری پیش رفته و به سرانجام کامل برسد.

نظر شما