شناسهٔ خبر: 59207 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

جزیره پوکت، یکی از افسانه ای ترین مناطق توریستی جهان

۱۰ غذای معروف ارمنستان

جزیره ی پوکت واقع در جنوب غربی کشور تایلند، یکی از افسانه ای ترین مناطق توریستی جهان می باشد. بسیاری از توریست ها معتقدند این شهر تمام ویژگی های لازم برای یک تعطیلات عالی را دارد. در اینجا سواحل شنی زیبایی هست که چندین مایل در کناره ی دریا گسترده شده اند و آبی گرم و زلال مملو از جاذبه های زیرآبی دارد که برای غواصی مناسب اند. سواحل غربی پوکت مخلوطی از خلیج شنی، برآمدگی های سنگی و پرتگاه های عظیم آهکی به همراه چندین ناحیه ی مهم توریستی می باشد مانند ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ. کسانی که به دنبال جایی به جز ساحل هستند، می توانند تورهای جنگل های سرسبز گرمسیری، جنگل های گسترده ی نارگیل، شالیزارها، سواری بر روی فیل ها، موج سواری، قایق سواری با قایق های بامبو و حتی بانجی جامپینگ را تجربه کنند. یکی از معروفترین گردش های روزانه با تور تایلند در این منطقه گردش در فانگ نگا بای است که شامل فیل سواری و رانندگی در سواحل شرقی پوکت می باشد.همچنین یکی دیگر از تفریحات گشتن جزیره با قایق های کوچک در دریای فانگ نگا بای می باشد که در آن میمون ها و مرغ ها دریایی بدون توجه به دنیای بیرون در داخل آن زندگی می کنند . بعد شما را به غار دیگر می برد و بعد از آن ناهار سرو می شود. بعد از ظهر غار دیگری را کشف می کنید سپس شما را به ایستگاه برمی گرداند.

به گزارش سفر با تو معابد بودایی از نمادهای کشور تایلند بوده و طرفداران بسیار را دارند. معماری این معابد هم در سبک و نوع خود بسیار جالب می باشد.فقط در پوکت تایلند ۲۹ معبد بودایی وجود دارد. یکی از این معابدی که در پوکت واقع شده است، معبد Chalong می باشد. این معبد با شهر فقط ۸ کیلومتر فاصله دارد. نقاشی های موجود در دیوار های این معبد واقعا زیباست ومعماری و نقاشی های این معبد، یکی از دلایلی است که توریست ها را به این مکان می کشاند.

بازدید از جزیره ی Phi Phi

این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در جهان و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند با تور لحظه آخری تایلند است. سراسر جزیره پی پی صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان قرار دارند و از پوکت روزانه برای آن قایق می روند.

پی پی که در ۴۸ کیلومتری پوکت واقع شده، در کل شش جزیره را شامل می شود ولی دو جزیره اصلی آن، پی پی کوچک Phi Phi Lei و پی پی بزرگPhi Phi Don هستند که جزیره کوچک ساکن ندارد اما ساکنان جزیره بزرگ را مسلمانانی از جنوب تایلند تشکیل می دهند.

اصلی ترین جاذبه پی پی کوچک، غار بزرگی به نام Viking Cave و به مساحت ۳.۲ کیلومتر مربع است که نام آن را از نقش های روی دیوار غار گرفته اند. بخش های جنوبی این جزیره به سبب وجود مرجان و عمق زیاد، برای غواصی بسیار مناسب است. مجموع مساحت آنها ۴۲ کیلومتر مربع است و یکی از بارزترین ویژگی های آن هم این است که هیچ وسیله نقلیه موتوری در آن وجود ندارد! بهترین زمان برای سفر به پی پی نیز از ماه نوامبر تا فوریه است زیرا در این زمان دریا آرام است. سفر با قایق پارویی Kayaking و صخره نوردی Rock Climbing نیز از دیگر جاذبه های موجود در این جزیره هستند.

پارک فانتازیا پوکت به دیزنی‌لند جنوب‌شرقی آسیا معروف است و همین‌طور نماد فرهنگ، تاریخ و هنر تایلند به‌شمار می‌رود. فانتازیا از جاذبه‌های متنوع و سرگرم‌کننده‌ای از جمله سیرک‌های مهیج، فروشگاه‌های فراوان و نمایش‌ها و رویدادهای فرهنگی برجسته و بزرگی برخوردار است. غذا خوردن در رستوران بوفه «گلدن کیناری» نیز از جذابیت‌های این پارک تفریحی محسوب می‌شود.

خیابان بنگلا دارای مراکز خرید متعددی است و بی‌شک یکی از اولین مقاصد دوست‌داران خرید در پوکت خواهد بود. اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با فرهنگ و زندگی مردم تایلند در تور تایلند هستید نیز حتما از این خیابان که زندگی در آن جریان دارد، دیدن کنید.

-پارک سنگ های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل ها

پارک سنگ های چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل ها ( Million Years Stone Park & Crocodile Farm ) در ۹ کیلومتری شهر پاتایا قراردارد و در آن گیاهان زیبا، درختان و صخره های عظیم الجثه با قدمت چند صد سال و چند میلیون سال وجود دارند. در قسمتی از این پارک، مزرعه کروکودیل ها وجود دارد که بیش از ۱۰۰۰ کروکودیل را در خود جای داده است. حیوانات دیگری هم از جمله فیل ها، گربه ماهی های غول پیکر،مارماهی هایی از آمازون، گونه هایی از اسب ها و خرس های کمیاب، شیر، ببر، شتر و آهو در این پارک وجود دارند. هر روزه نمایشی جذاب و هیجان انگیز از کروکودیل ها نیز اجرا می شود.

در تایلند، مردم با فشار دادن کف دستان خود به یکدیگر و اندکی تعظیم، به یکدیگر ادای احترام و سلام می‌کنند. این ادای احترام، Wai نام دارد. کسی که سن کمتری دارد، در هنگام رویارویی باید زودتر از فرد بزرگتر ادای احترام کند. با این حال، یک بزرگسال به افراد کوچکتر سلام نمی‌کند. اگر شما هم مانند تایلندی‌ها، به آن‌ها ادای احترام کنید، بسیار خوشحال شده و از شما تشکر خواهند کرد.

علاوه بر طبیعت زیبای پوکت بازدید از باغ وحش این شهر هر جذاب است. انواع میمون ها به خصوص شامپانزها با حر کات بامزه، تمساح ها، فیل های عظیم الجثه،مارها، ببرها و .. در این باغ وحش هستند که تماشای آنها بسیار سرگرم کننده است،

باغ وحش پوکت

علاوه بر طبیعت زیبای پوکت بازدید از باغ وحش این شهر هم جذاب  است. انواع میمون ها به خصوص شامپانزها با حر کات بامزه، تمساح ها، فیل های عظیم الجثه،مارها، ببرها و .. در این باغ وحش هستند که تماشای آنها بسیار سرگرم کننده است، همچنین در ساعات مشخصی از روز، نمایش های مخصوص  و دیدنی ای از فیل‌ها، میمون‌ها و تمساح ها برگزار می گردد.  این باغ وحش در نزدیکی معبد چالونگ در حاشیه جنوبی شهر پوکت با مساحت ۱۰ هکتار واقع شده است.

علاوه بر تماشای این حیوانات در ورود به این محل آکواریم با انواع ماهی های رنگارنگ وجود دارد که بسیار زیبا هستند. در این باغ وحش باغ پرندگان  نیز وجود دارد که انواع پرنده های کوچک و بزرگ و در آن زندگی می کنند. در کنار حیات وحش این محل بازدید  از باغ های  گل های زیبای گرمسیری به ویژه ارکیده نیز خالی از لطف نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما