شناسهٔ خبر: 59208 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

سواحل زیبای مارماریس

سواحل زیبای مارماریس

مارماریس با سواحلی زیبا، مردمی دوست داشتنی و غذاهای تازه خوشمزه محلی عالی برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. تابستان طولانی مارماریس که از ماه مه (اردیبهشت) آغاز و تا اواخر اکتبر (اواسط آبان) طول می کشد آب و هوای بسیار خوبی دارد. کشورهای کمی در جهان مثل ترکیه اینقدر تنوع فرهنگی دارند. ترکیه که در دو قاره مختلف قرار دارد شرق و غرب جهان امروز را با امپراتوری باستانی روم شرقی و عثمانی ترکیب کرده است. اگر می خواهید درباره مارماریس بیشتر آشنا شوید سفرباتو را همراهی کنید

سواحل مارماریس با تپه های پر از کاج خود، تفریحگاهی است که طبیعت زیبا را با شور و هیجان زندگی در هم آمیخته است. شهری است که در سواحل مدیترانه استان موغله قرار گرفته، ۲۸ هزار جمعیت دارد اما در فصل تابستان جمعیت آن با گردشگران به ۲۵۰ هزار نفر می رسد. نزدیک ترین فرودگاه به این شهر فردگاه دالامان است که در ۱۰۰ کیلومتری شهر مارماریس قرار دارد و فاصله فرودگاه تا ساحل یک ساعت و نیم راه است. این شهر، سواحل شلوغ، رستوران ها و مراکز خرید بسیاری با تخفیف های استثنائی در تور ارزان مارماریس دارد. شب های آن بسیار سرزنده و پر انرژی است و در آن موزیک های شادی پخش می شود. در این شهر می توانید سوار بر قایق های ارزان شوید و به اطراف خلیج و شهرهای اطراف مثل ایچملر و تورونچ بروید و در این شهرها غذاهای خوشمزه این محل را فقط با قیمتی کمتر از ۲۵ لیر ترکیه تهیه کنید.شهر ساحلی مارماریس دو پارک آب دارد و آژانس های مسافرتی محلی گردش هایی را به سمت منطقه دایلان، شهر فتحیه، پاموکاله، افسوس و دیگر جاذبه های گردشگری معروف غرب ترکیه ترتیب می دهند. اگر به مارماریس رفتید حتما به شهر موغله هم سر بزنید، در ایستگاه اتوبوس مارماریس، اتوبوس ها در فاصله های مشخص زمانی با ۱۲ لیره ترکیه شما را به این شهر می رسانند. فاصله مارماریس تا موغله یک کیلومتر است و شهری است که با وجود زیبایی گردشگران چندانی ندارد. مارماریس در ابتدا تفریحگاهی بود که بیشتر مردم انگلیس به آن سفر می کردند اما اخیرا مردم روسیه و دیگر کشورهای غرب اروپا هم برای گذراندن تعطیلاتی رویایی با تور مارماریس به این جزیره می روند. در این شهر می توانید هر روز سوار بر کشتی کروز شوید و به خلیج فیروزه ای، سواحل کوهستانی و خرابه های شهرهای باستانی اطراف مارماریس بروید. از کارهای هیجان انگیز دیگری که می توانید در مارماریس انجام دهید سافاری با جیپ است می توانید در یکی از تورهایی که این سافاری را انجام می دهند شرکت کنید در این سافاری درختی ۱۸۰۰ ساله می بینید و به دل طبیعت بکر این ناحیه می روید.

سواحل مارماریس در ترکیه

به گزارش سفر با تو سواحل ترکیه، سواحل آب های آبی و شگفت انگیز است و مارماریس یکی از بهترین سواحل ترکیه را داراست سواحل این شهر دارای شن های طلایی و آب های شفاف است که مناظر زیبایی را پدید می آورد. این ساحل ها به طور کلی ۶ مایل طول داشته و از قسمت مرکزی شهر تا ایسملر ادامه دارد. گذراندن یک روز کامل در سواحل مارماریس یکی از کارهای شگفت انگیزی است که باید در این شهر انجام داد.

خلیج مارماریس در قسمت جنوب غربی این شهر قرار دارد و سواحل رو به دریای زیبای مدیترانه واقع شده اند. تعدادی جزیره در خلیج مارماریس قرار دارند که از جمله آنها می توان جزیره بهشت یا (Paradise) را نام برد. این سواحل دارای انواع تفریحات و ورزش های آبی و غیر آبی است که به وسیله پرچم ها و چادر های زرد مشخص شده اند، این کار در سواحل دیگر ترکیه مانند ساحل کنیالتی نیز انجام شده است

۱. ساحل اوربان- ترکیه(Marmaris Urban Beach)

این مکان از محبوب ترین و سرزنده ترین سواحل مارماریس در تور مارماریس است و پر جنب و جوش بودن و رنگا رنگی آن است که بر محبوبیت آن افزوده است. نزدیک ترین ساحل به مرکز شهر، اوربان است و ورودی آن رایگان است. در طول سال برنامه ها و رویداد های مختلفی توسط شهرداری در این مکان برگزار می شود و تقریبا هر زمان از سال که به این قسمت مراجعه کنید با یک رویداد مواجه خواهید بود.

۲. ساحل لانگ بیچ یا (Uzunyali) (Marmaris Long Beach)

ساحل Uzunyali به عنوان طولانی ترین خط ساحلی این شهر ترکیه شناخته می شود، حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد و دقیقا در کنار ساحل اوربان واقع شده است. ساحل اوزونیالی (Uzunyali) یک ساحل ماسه ای است که در ماه های آپریل تا سپتامبر به دمای گرم و مناسب مدیترانه ای برای شنا و آب تنی می رسد و این دما کل خطوط ساحلی این منطقه را پوشش می دهد. استفاده از رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید در این مکان، امکان پذیر است و به لذت سفر شما می افزاید.

۳. ساحل ایچملر (Icmeler Beach)

ساحل ایچملر یک مکان محبوب در شهر است که در فاصله ۸ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و در قسمت غربی آن واقع است.

در این مکان با ورزش های آبی مهیج روبه رو هستید که از جمله آنها می توان غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب و سواری قایق های موزی شکل! (Banana boat) و ... را نام برد.

با اجاره یک قایق کوچک و پاراسیل، می توانید از مناظر زیبای دریای مدیترانه لذت ببرید یا به ماهی گیری بپردازید. همچنین امکان غواصی نیز فراهم شده است و فرقی ندارد که یک حرفه ای باشید یا یک غواص آماتور، مربی های غواصی می توانند برای غواصی در مدتی کوتاه به شما آموزش داده و هراهی شما را بر عهده بگیرند.

ساحل ایچمیلر ۶ کیلومتر طول دارد و میزبان هزاران نفر در طول سال است که برای ورزش ها و تفریحات آبی به آن مراجعه می کنند. ساحل در طول شب پاک سازی می شود و در صبح دوباره برای بازدید کنندگان بازگشایی می شود.

۴. ساحل تورونچ (Turunc Beach)

ساحل تورونچ یا Turunc Beach در قسمت غربی شهر قرار گرفته است و دارای یک دریای آرام و آبی است. این ساحل بین کوهستان ها و جنگل های سبزش محصور شده است و در میان سواحل مارماریس طرفداران خود را دارد.

۵. ساحل کلئوپاترا (Cleopatra Beach)

ساحل کلئو پاترا در جذیره سدیر (Sedir island) و در فاصله ۱۶ کیلومتری از مارماریس قرار دارد. کلئوپاترا به علت داشتن شن و ماسه منحصر به فرد است که معروف شده است و مدتی است که جزء قسمت های حفاظت شده محسوب می شود.

گفته می شود که از این نوع شن و ماسه فقط در ساحل های مصر یافت می شود و برای محافظت از آن افرادی که به این مکان مراجعه می کنند باید تمام وسایل خود را تحویل دهند تا اطمینان حاصل شود که کسی از شن های این منطقه ، با خود به بیرون از ناحیه حفاظت شده حمل نکند.

۶. ساحل Kumlubuk Beach

ساحل Kumlubuk Beach ۲۷ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و فاصله آن با ساحل Turunc ۶ کیلومتر است. نکته مورد توجه این ناحیه ساحلی آن است که، Kumlubuk Beach نمای پانوراما از مناطق اطراف خود ارائه می دهد که دیدن آن بسیار دلپذیر است. همچنین دریای روشن و آب های شفافی داشته و به واسطه شن و ماسه های شگفت انگیز خود معروف شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما