شناسهٔ خبر: 59391 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسنده و کارگردان بریتانیایی برنده جایزه فیتز جرالد ۲۰۱۹

ویلیام بوید، نویسنده و کارگردان اهل بریتانیا برای نگارش رمان «عشق کور است» برنده جایزه فیتزجرالد ۲۰۱۹ شد.

نویسنده و کارگردان بریتانیایی برنده جایزه فیتز جرالد 2019

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  در مراسم اهدای جایزه اسکات فیتزجرالد که در هتل بلریو، خانه قدیمی اسکات فیتزجرالد، زمانی که نویسنده امریکایی خالق «گتسبی بزرگ» همراه همسرش، زلدا در ساحل کوت دآزور، جنوب غربی فرانسه اقامت داشت برگزار شد، ویلیام بوید، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان بریتانیایی برای نگارش رمان «عشق کور است» به عنوان برنده معرفی شد.

مارین استونی-شوون، مدیر آکادمی فرانسیس اسکات فیتزجرالد و صاحب هتل بلریو در مراسم اهدای این جایزه گفت: «این جایزه طبق روال هر سال به نویسنده‌ای اهدا می‌شود که موضوع، فضا و حال‌و هوای اثرش به روح آثار فیتز جرالد، نویسنده بزرگ امریکایی نزدیک بوده و نوشتار او، نوشتار نویسنده بزرگ امریکایی را که از لحاظ زیبایی و سبک بی‌رقیب بود به بهترین شیوه انعکاس بخشد.»

«عشق کور است»، پانزدهمین رمان ویلیام بوید، داستانی جسورانه و پیش‌بینی‌ناپذیر از عشق و پیانو در دهه ۸۰ میلادی در فرانسه و روسیه است.

هیئت داوری این جایزه از نویسندگان و منتقدان ادبی چون فدریک بگبدر، هلن فیلیر برتراند، دو سنت ونسان و مری دومینیک لیویه تشکیل شده است.

ویلیام بوید در سال ۱۹۵۲ در شهر آکره، پایتخت غنا متولد شد. او با انتشار اولین رمان خود در سال ۱۹۸۱ با عنوان «یک مرد خوب در افریقا» برنده جایزه وایت‌برد و جایزه سامرست موام در همان سال شد. بعد از آن ۱۴ رمان دیگر، چندین مجموعه داستان کوتاه، نمایشنامه، فیلم‌نامه و آثار غیرداستانی از او منتشر شد که جوایز معتبر و متعددی را از جمله جایزه یادبود جیمز تیت بلاک و جایزه کاستا برای نویسنده‌اش به ارمغان آوردند.

جایزه فیتز جرالد یک جایزه ادبی فرانسوی است که در سال ۲۰۱۱ سنگ بنای آن توسط مارین استونی- شوون، مدیر آکادمی فرانسیس اسکات فیتز جرالد نهاده شد. این جایزه هر سال به رمان فرانسوی و یا انگلیسی ترجمه شده به فرانسه جایزه می‌دهد که نمایانگر روح، سبک و هنر زیستن اسکات فیتز جرالد، نویسنده بزرگ امریکایی باشد.

سال گذشته کریستوفر بوبلن، نویسنده امریکایی با رمان «مصیبت زیبا» برنده جایزه فیتر جرالد سال ۲۰۱۸ شد.

نظر شما