شناسهٔ خبر: 59415 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مطالعات اجتماعی مرگ در ایران بررسی می‌شود

نشست «مطالعات اجتماعی مرگ در ایران» توسط دفتر طرح‌های ملی و پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه و با همکاری انجمن انسان‌شناسی ایران سه‌شنبه ۴ تیر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

مطالعات اجتماعی مرگ در ایران بررسی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  نشست «مطالعات اجتماعی مرگ در ایران» توسط دفتر طرح‌های ملی و پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه و با همکاری انجمن انسان‌شناسی ایران برگزار می‌شود، هاجر قربانی، پژوهشگر و مترجم حوزه مطالعات مرگ، «مرتضی کریمی» انسان‌شناس و محقق حوزه مطالعات مرگ و «رضا تسلیمی طهرانی» جامعه‌شناس و پژوهشگر جامعه‌شناسی مرگ، سخنرانی خواهند کرد.
 

در این نشست، رویکردهای نظری در حوزه مطالعات اجتماعی مرگ و برخی پژوهش‌های میدانی انجام‌گرفته در حوزه‌های جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی مرگ در ایران بررسی خواهند شد.

«اهمیت مطالعات اجتماعی مرگ»، «اهمیت پدیده مرگ در ایران معاصر»، «حیات اجتماعی گورستان‌ها»، «مرگ در شهر»، «سیمای فکری مرگ در بین شهروندان» و «فراسوی زهدان و گور؛ انسان‌شناسی هویتِ انسانِ بی‌بدن، پیش از تولد و پس از مرگ» از محورهای این نشست است.

نشست «مطالعات اجتماعی مرگ در ایران» سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

نظر شما