شناسهٔ خبر: 59419 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزودن ۱۰ سالن جدید به پردیس «ملت»/ «کاخ فجر» تثبیت می‌شود؟

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه «تصویرشهر» و دبیر جشنواره «فیلم شهر» در نخستین نشست رسانه‌ای خود به تشریح برنامه‌های این موسسه و جشنواره سینمایی پرداخت.

افزودن ۱۰ سالن جدید به پردیس «ملت»/ «کاخ فجر» تثبیت می‌شود؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشست خبری هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» و دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی «فیلم شهر»، صبح امروز یکشنبه ۲۶ خرداد ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

هاشم میرزاخانی در ابتدای این نشست گفت: هفتمین جشنواره فیلم شهر به‌عنوان مهمترین فعالیت هنری در حوزه شهری است که از ۲۶ تا ۳۱ تیر ماه برگزار می‌شود. این جشنواره در بخش‌های مختلفی برگزار می‌شود. از بین آثار ارسال شده ۸ هیات انتخاب و داوری با ما برای انتخاب آثار همکاری کرده‌اند. ۱۲۸ اثر به بخش ملی و ۳۱ اثر از کشورهای مختلف انتخاب شده است.

وی بیان کرد: از جمله اهداف این جشنواره تشویق هنرمندان به مقوله شهر و شهروندی است. آثاری که مرتبط به تهران تولید شده است نیز در یک بخش جنبی داوری می‌شوند. در این دوره بخش ویدیویی از سینمایی جدا شده تا توجه جدی‌تری در این زمینه به فیلم‌های ویدیویی شود.

افزوده شدن بخش «سریال» به جشنواره فیلم شهر

دبیر هفتمین جشنواره «فیلم شهر» تاکید کرد: بخش سریال نیز به این دوره از جشنواره اضافه شده است و تشویق کارگردانان برای توجه به مباحث شهری در سریال‌ها از جمله برنامه‌های ما بوده است.

میرزاخانی بیان کرد: در بخش بین‌الملل کشورهای مختلفی را داشته‌ایم که سعی کردیم آثاری مرتبط با جشنواره را از بین فیلم‌های ارسال شده به دبیرخانه انتخاب کنیم.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر ادامه داد: در اردیبهشت ماه کارگاه های آموزشی فیلمسازی برگزار شد که در نهایت آثاری نیز از این طریق تولید و در جشنواره نمایش داده می‌شوند.

وی تاکید کرد: «شهروند مسئول شهر سالم» شعار اصلی این دوره از جشنواره است، که امیدوارم در فرهنگسازی در این زمینه موفق عمل کنیم. متولی این جشنواره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و ما سعی می‌کنیم باتوجه به شرایط موجود با بودجه مناسب آن را برگزار کنیم البته تا امروز هیچ اسپانسری برای جشنواره نداریم.

مذاکره با شهرداری برای حل مشکل پارکینگ «ملت»

هاشم میرزاخانی درباره فعالیت‌های موسسه «تصویر شهر» هم گفت: این موسسه باسابقه ۱۵ ساله‌، تجربه زیادی در حوزه تولید در سینما دارد، همچنین با ۴ پردیس سینمایی که در مجموع شامل ۱۳ سالن سینما می‌شود در ناوگان سینمایی کشور حضور فعال دارد. از نظر اکران نیز باید گفت پردیس سینمایی ملت هفتمین جایگاه اکران را در تهران دارد که می‌تواند جایگاه مناسبی باشد. برای حل مشکل پارکینگ این پردیس با دیدار با شهردار تهران در تلاش هستیم این مشکل نیز برطرف شود.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم در حوزه اکران حرکت رو به جلو داشته باشیم، همچنین می‌خواهیم ۱۰ سالن دیگر به پردیس ملت با ۵۰۰ صندلی اضافه کنیم که امیدواریم این اتفاق قبل از جشنواره فیلم فجر به پایان رسد. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در طبقه مثبت یک، ۴ سالن، طبقه منفی یک دو سالن و در طبقه منفی ۲، نیز دو سالن کوچک ساخته می‌شود.

میرزاخانی درباره تکمیل و نوسازی دیگر پردیس‌های سینمایی این موسسه توضیح داد: قرار است پردیس سینمایی رازی نیز با تخفیف ۵۰ درصدی در همه روزهای هفته بلیت‌فروشی داشته باشد. پردیس راگا نیز به غیر از شب‌های سه‌شنبه ساعت ۱۰ شب به بعد به صورت نیم بها فیلم اکران می‌کند.

وی بیان کرد: هنوز مشخص نیست که این پردیس در طول جشنواره فیلم فجر در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد و یا جزو سینماهای مردمی شود.

کاخ شدن «ملت» نیاز به برنامه‌ریزی ارشاد دارد

هاشم میرزاخانی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره گسترش پردیس ملت و تبدیل شدن آن به کاخ جشنواره گفت: برنامه‌ریزی برای کاخ جشنواره شدن این پردیس نیازمند برنامه‌ریزی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما در کنار آن‌ها هستیم تا خدمات بیشتری ارائه کنیم و هرگونه کمکی در این زمینه ما را خوشحال می‌کند.

وی همچنین درباره سیاست تولید فیلم توسط این موسسه هم گفت: درباره تولید فیلم‌های شهری باید بگویم تولید جزو دغدغه‌های اصلی ما در این موسسه است، یک برنامه مدون در این زمینه طراحی شده و بودجه خوبی در حوزه تولید آثار سینمایی، سریال، فیلم کوتاه و مستند پیشنهاد شده است که اگر بودجه مناسب تامین شود می‌توانیم آثار خوبی را تولید کنیم.

میرزاخانی در پایان درباره حمایت از برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: در حوزه حمایت از جشنواره‌ها بودجه‌ای نداریم و ما خودمان حمایت بگیر هستیم و این موسسه ذیل یک هیات مدیره فعالیت می‌کند، در حوزه شفاف‌سازی مالی نیز مجمع باید تصمیم‌گیری نهایی کند. اگر مجمع قبول کند ما هیچ مشکلی نداریم. پیش از این حمایت ۵ میلیاردی از جشنواره فیلم فجر از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است.

نظر شما