شناسهٔ خبر: 59444 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات طرح تفکیک سنجش از پذیرش دانشجو/ آغاز طرح از تحصیلات تکمیلی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ویژگی های طرح تفکیک سنجش از پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها را که از سوی مرکز پژوهش های مجلس تهیه شده، تشریح کرد.

جزئیات طرح تفکیک سنجش از پذیرش دانشجو/ آغاز طرح از تحصیلات تکمیلی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر ابراهیم خدایی در گفتگویی درباره طرح مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره کنکور و نحوه پذیرش دانشجو گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش یک نگاه کلان به حوزه سنجش و پذیرش دارد.

وی افزود: پیرو جلسه ای که در دفتر ریاست مجلس چندی پیش برگزار شد مرکز پژوهش ها ی مجلس موظف شد که با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه ها، وزارت علوم و وزارت بهداشت طرح جامعی برای حوزه سنجش و پذیرش دانشجو تهیه کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته که نسخه اولیه گزارش مرکز پژوهش ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات فناوری مجلس قرائت شد بخش مربوط به دوره های تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری طرح شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد که مرکز پژوهش‌های مجلس در یک بازه زمانی دیگر چنین طرحی را برای دوره کارشناسی تهیه کند.

خدایی درباره ویژگی های این گزارش گفت: این گزارش مخالفی نداشت و همان مباحثی بود که ما نیز به دنبال آن هستیم اما اینکه این طرح نهایی شود و در نهایت به تصویب مجلس برسد و قانون شود زمان مشخصی ندارد و پروسه زمانی طولانی دارد.

وی یادآور شد: بر اساس این گزارش ما می خواهیم سنجش از پذیرش دانشجو جدا شود. آزمون ها در طول سال تکرار شوند، به نتایج آزمون ها اعتبار داده شود و همچنین نقطه برش ها در آزمون با یک سازوکار مرتبی انتخاب شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: ضمن اینکه در این گزارش هم تاکید شد که باید اختیارات بیشتری در بحث پذیرش به دانشگاه ها داده شود و در مقابل پاسخگویی و مسئولیت آنها نیز بیشتر شود.

وی تاکید کرد: اولویت روش های اصلاح فرآیند سنجش و پذیرش دانشجو نیز از دوره های تحصیلات تکمیلی آغاز می شود.

نظر شما