شناسهٔ خبر: 59464 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج کشور غیرفعال شدند

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه با قاطعیت اعلام می کنم از اجرای طرح نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور راضی نبودم گفت: این طرح فعلاً متوقف است.

نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج کشور غیرفعال شدند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: در حال حاضر اعتبار زمانی قرارداد نمایندگی‌های اطلاع رسانی گردشگری ایران را در خارج از کشور تمدید نکردم. طبق توافق بین معاونت گردشگری و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، اعتبار فعالیت این نمایندگی‌ها در نهایت باید به تأیید معاونت گردشگری برسد. ولی ما هیچکدام را تأیید نکردیم. نامه رسمی نیز به کانون فرستادیم مبنی بر اینکه باید روند کار اصلاح شود.

وی در ادامه بیان کرد: عملکرد نمایندگی‌ها نه تنها مثبت نیست بلکه به نظر می‌رسد باید روی نوع کار تجدید نظر کرد ما با توجه به نوع کاری که داریم می‌بایست در خارج از کشور دفاتری ایجاد می‌کردیم اما چون نمی‌توانستیم نماینده دولتی داشته باشیم و به او حقوق دهیم به همین دلیل این کار به بخش خصوصی واگذار شد.

تیموری بیان کرد: این افراد معمولاً آژانس دارند طبیعی است هر کاری که می‌کنند به سمت منافع خودشان باشد. ممکن است در برخی از موارد با نام نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری بازار انحصاری ایجاد کنند. نمایندگی‌ها عموماً به این سمت رفته اند که به جای اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور درباره فعالیت‌های گردشگری خودشان اطلاع رسانی می‌کنند! ما به دنبال این موضوع نبودیم. حتی اگر به آنها پولی و یا حقوقی نمی‌دهیم باز هم نباید اجازه دهیم آنها از برند کشورمان استفاده کنند و به عنوان نماینده رسمی، ملاقات برگزار کرده و یا در برنامه‌های رسمی شرکت کنند.

معاون گردشگری کشور افزود: ما باید در رابطه با نمایندگی‌های اطلاع رسانی گردشگری به یک فرایند جدیدی برسیم چون از فرایند موجود دفاتر، رضایتی ندارم به همین دلیل به نحوی این نمایندگی‌ها متوقف شد تا اینکه درباره روند کار تصمیم بهتری گرفته شود.

تیموری گفت: تاریخ قراردادی که با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این باره داریم تمام شده و اعلام کردم تمدید قراردادها منوط به این هست که تجدید نظری روی این طرح شود. البته پیشنهادات جدید توسط معاونت گردشگری آماده شده و درحال مذاکره با چند سازمان در این رابطه هستیم.

نظر شما