شناسهٔ خبر: 59499 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولتیماتوم به مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاههای دولتی

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: ۳۲۰ مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی تا پایان شهریور ماه امسال تعیین تکلیف و در صورت عدم انتقال به بخش غیردولتی، منحل می شوند.

اولتیماتوم به مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاههای دولتی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدحسین امید در گفتگویی درباره اجرای مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر واگذاری مراکز مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی گفت: بر اساس این مصوبه به مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌هایی دولتی تا پایان شهریور ۹۸ فرصت داده شد، واگذار شده و یا تعطیل شوند.

وی ادامه داد: از ابتدای ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری به مراکز، دستگاه‌های دولتی و وزارت علوم، روند واگذاری را اعلام کردیم البته مقداری مراکز کندی داشتند خوشبختانه از اواخر سال گذشته روند واگذاری بهتر شد و اکنون مراکز در حال واگذاری هستند و تعدادی از آنها مراحل نهایی انتقال به مؤسسات خصوصی متقاضی را طی می‌کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: از بین مراکزی که دولتی بوده و باید در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کردند کمتر از ۱۰ درصد این مسیر را طی کرده‌اند و بقیه مراکز باید تا پایان شهریور ۹۸ این مسیر را طی کنند.

وی افزود: این مراکز در صورتی که شرایط نقل و انتقال و واگذاری را پیدا نکردند تا ۳۱ شهریور ۹۸ تعطیل و منحل شده و دانشجویان، مدارک و سوابق این مراکز به مراکز معین منتقل می‌شوند.

امید درباره اینکه چه تعداد مراکز باید منتقل شوند افزود: ۳۲۰ مرکز باید منتقل می‌شدند که ۱۰ درصد این مراکز مراحل نهایی انتقال را طی می‌کنند.

به گزارش مهر، شورای عالی اداری کشور مصوبه‌ای تصویب کرد که این مصوبه دو بند اساسی دارد. بند اول آن به مراکز علمی، پژوهشی و بند دوم نیز به مراکز علمی کاربردی اختصاص داده شده و این مصوبه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس بند ۱ این مصوبه، مؤسسات پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند. در بند ۲ مصوبه نیز تاکید شده، مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی باید تا پایان سال ۹۷ – ۹۸ به بخش غیردولتی واگذار شوند، در غیر این صورت این مراکز منحل خواهند شد.

نظر شما