شناسهٔ خبر: 59664 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازنگری ۲آیین نامه دانشگاهی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بازنگری «آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها» و آیین نامه ارتقاء اساتید در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

بازنگری ۲آیین نامه دانشگاهی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سعیدرضا عاملی در گفتگویی گفت: بازنگری آیین نامه «جامع مدیریت دانشگاه ها» در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، منتهی تفاوت کار این است که این دفعه تلاش ما این است که این بازنگری، بر مبنای نظر ذی نفعان که دانشگاه ها، روسا و اساتید دانشگاه ها هستند، صورت گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر «آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها» بازنگری «آیین نامه ارتقاء اساتید» نیز در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد. این بازنگری نیز در آیین نامه ارتقا باید بر اساس حل مسئله واقعی صورت گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وجود مشکل در آموزش عالی گفت: فرض بگیرید ارتقاء اساتید را صرفاً به مقالاتی که در «وب آو ساینس» چاپ می شود منحصر کرده و به بازار کار و حل مسئله ملی توجه نکنیم. این موضوع تنوع در مولفه های ارتقا ایجاد نمی کند در حالیکه اگر تأثیرگذاری در حل مسائل کشور را در نظر بگیریم تنوعی نیز در مولفه ها به وجود می آید.

به گزارش مهر، آیین نامه مدیریت دانشگاه ها در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شده است و در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور هم که چند وزیر و معاون رئیس جمهور و نماینده مجلس شورای اسلامی عضویت دارند بررسی شده است.

جایگاه بررسی و تصویب این آیین نامه در شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

نظر شما