شناسهٔ خبر: 59710 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات بورس تحصیلی یونان اعلام شد

دولت یونان با اعطای تعدادی بورس تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکتری) در رشته‌های تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ موافقت کرد.

جزئیات بورس تحصیلی یونان اعلام شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دولت یونان با اعطای تعدادی بورس تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکتری) در رشته‌های تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ موافقت کرد.

بر همین اساس و بنا به سیاست‌های اعطایی بورس دولت‌های خارجی علاقمندان می‌توانند با ارائه مدارک به صورت حضوری به سفارت یونان در تهران نسبت به ثبت نام اولیه در رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir) و رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ( edd.behdasht.gov.ir ) اقدام کنند.

ضروری است متقاضیان از طریق سامانه اطلاع رسانی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان تا پایان وقت اداری ۲۵ جولای۲۰۱۹ برابر با ۳ مرداد ۱۳۹۸ به آدرس Scholarship.Saorg.ir نسبت به ثبت نام در سامانه جامع دانشجویی (سجاد) اقدام کنند.

بدیهی است پس از پایان مهلت مقرر به هیچ گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد. این ثبت نام به منزله ثبت نام اولیه بوده و ارزیابی و تأیید نهایی پذیرش متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتخاب متقاضیان برتر بر اساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی‌های علمی و همچنین ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می‌گیرد.

طبق سیاست‌های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین اصلاح ماده ۳۵ معافیت تحصیلی مجلس شورای اسلامی، در خصوص متقاضیان دیپلمه برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را صرفاً محدود به دانشگاه‌های داخل کشور کرده است لذا بورس دولت‌های خارجی برای دوره‌های شروع از دیپلم (کارشناسی و عمومی رشته‌های پزشکی) در اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

در سال جدید تحصیلی، امکان درخواست مرخصی حتی برای (یک یا دو ترم) وجود نخواهد داشت.

آدرس سفارت یونان: تهران – خیابان ولی عصر (عج) بلوار اسفندیار- پلاک ۴۳، روزهای مراجعه: یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۲ الی ۱۴ است.

نظر شما