شناسهٔ خبر: 59926 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حسین شیخ‌رضایی: ریاضیات، فیزیک، نانوتکنولوژی را در صحنه ببینید

حسین شیخ‌رضایی خبرداد: قرار است علومی چون پزشکی، علوم کامپیوتر، زیست‌شناسی به ویژه نظریه تکامل، ریاضیات و حتی تکنولوژی‌های جدید مانند نانوتکنولوژی و هوش مصنوعی در مجموعه علم بر صحنه روانه بازار نشر شوند.

ریاضیات، فیزیک، نانوتکنولوژی را در صحنه ببینید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حسین شیخ‌رضایی، در گفت‌وگویی درباره مجموعه نمایشنامه‌های علم بر صحنه گفت: این مجموعه مربوط به نمایشنامه‌هایی است که موضوع آن اتفاقات مهم علمی در جهان است و درواقع ژانری است که مورخان علم و علاقه‌مندان به آن با توجه به اتفاقات مهم و تاثیرگذار علمی نمایشنامه‌هایی را به نگارش درآورده‌اند. این افراد برهه‌های حساسی از تاریخ علم را به نمایشنامه تبدیل می‌کند.

شیخ‌رضایی گفت: این نمایشنامه‌ها در شروع کار منوط به علم فیزیک بوده است؛ اما در حال حاضر علومی چون پزشکی، علوم کامپیوتر، زیست‌شناسی به ویژه نظریه تکامل، ریاضیات و حتی تکنولوژی‌های جدید مانند نانوتکنولوژی و هوش مصنوعی هم در این مجموعه علم بر صحنه قرار است نمایش داده ‌شوند.
 
وی افزود: ایده این مجموعه از شاپور اعتماد، مترجم با سابقه بوده است که مسئولیت دبیر این مجموعه را داراست و کتاب‌ها و نمایشنامه‌ها به انتخاب وی ترجمه خواهند شد. تا پیش از این ناشران فارسی زبان تا حدی نمایشنامه‌های علمی را منتشر کرده بودند؛ برای مثال کپنهاگ که مربوط به پروژه آلمان نازی است تا کنون از سوی برخی ناشران منتشر شده بود.
 
شیخ‌رضایی گفت: مترجمان این آثار افرادی هستند که سابقه ترجمه آثار نمایشنامه‌ای ادبی زیادی در این زمینه دارند و امکان دارد امسال دو یا سه نمایشنامه علم بر صحنه را روانه بازار نشر کنیم.

نظر شما