شناسهٔ خبر: 60112 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پس از استعفای صدوق؛ «نصیری قیداری» سرپرست دانشگاه شهیدبهشتی شد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با صدور حکمی سرپرست دانشگاه شهید بهشتی را منصوب کرد.

«نصیری قیداری» سرپرست دانشگاه شهیدبهشتی شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، سعدالله نصیری قیداری را به سمت «سرپرست دانشگاه شهیدبهشتی» منصوب کرد.

در این حکم انتصاب خطاب به نصیری قیداری آمده است:

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دانشگاه شهیدبهشتی منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با بهره‌مندی از تجارب اعضای هیئت علمی دانشگاه، امکانات و همچنین جامعه نیکوکاران حامی آموزش عالی وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری، رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، اهتمام ورزید.

 سعدالله نصیری قیداری متولد ۱۳۳۸ در شهرستان خدابنده زنجان و استاد تمام پایه ۲۹ رشته فیزیک در دانشگاه شهید بهشتی است. راهنمایی و مشاوره بیش از ۴۰ رساله دکتری تخصصی و پایان نامه کارشناسی ارشد، چاپ ۴۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی، ارائه بیش از ۶۰ مقاله در کنفرانس‌های معتبر ملی و بین المللی از جمله سوابق علمی وی است.

عهده دار بودن مسئولیت «معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم»، «دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو» و «نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی» ازجمله مهمترین سوابق مهم اجرایی نصیری قیداری به شمار می‌رود.

در پیشینه فعالیت‌های اجرایی، علمی و پژوهشی وی می‌توان به مواردی همچون مدیر گروه فیزیک دانشگاه زنجان، رئیس دانشکده علوم دانشگاه زنجان، معاون آموزشی دانشگاه زنجان، رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز و نیز مؤسسات زیر مجموعه آنها، رئیس انجمن نجوم ایران، نایب رئیس انجمن فیزیک ایران و همچنین عضویت در انجمن‌ها و هیأت تحریریه مجلات علمی اشاره کرد.

وزیر علوم همچنین در نامه جداگانه ای ضمن پذیرش استعفای سیدحسن صدوق از ریاست دانشگاه شهید بهشتی از خدمات و تلاش‌های وی در مدت زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

نظر شما