شناسهٔ خبر: 60243 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه ها ملزم به رعایت ظرفیت پایان نامه برای اساتید شدند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اعلام کرد: از سال تحصیلی جدید براساس بخشنامه وزیرعلوم برای جلوگیری از تقلب در پایان نامه ها، برای همه استادان ظرفیت پایان نامه باید رعایت شود.

 دانشگاه ها ملزم به رعایت ظرفیت پایان نامه برای اساتید شدند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سیمایی صراف در گفتگویی درباره نحوه برخورد دانشگاه‌ها با تقلب در پایان نامه ها همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، گفت: وزیر علوم به دانشگاه ها بخشنامه ای ابلاغ کرده است که به موجب آن ظرفیت پایان نامه برای سال جدید برای همه استادان رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت پایان نامه رعایت نشود، یک استاد ممکن است ۱۰ تا ۱۵ پایان نامه قبول کند، آن وقت کنترل از دستش خارج می شود و نمی تواند اصالت یک اثر را کشف کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اما با رعایت این مسئله اگر یک استاد طبق قانون 5 پایان نامه کارشناسی ارشد داشته باشد، می تواند آن پایان نامه را خوانده و از دانشجو بخواهد که هر ۳ ماه یکبار یک گزارش ارائه دهد که این بهترین راه پیشگیری و کنترل است.  

سیمایی صراف گفت: علاوه براین در یک جلسه دفاع جدی، استادان داور یکی از ابزارهای کنترل و اصالت اثر هستند، کافی است استادان یک همانند جویی نیز انجام بدهند تا بدست آورند که یک کار تقلبی است یا اصیل.

وی ادامه داد: در این بخشنامه علاوه بر ظرفیت پایان نامه برای همه استادان، تشکیل کارگاه های اخلاق در پژوهش و کارگاه های حقوق در دانشگاه ها برای جلوگیری از تقلب در پایان نامه ها تاکید شده است.

نظر شما