شناسهٔ خبر: 60294 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وام شهریه دانشجویان دکتری پیام نور ۲ برابر شد

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به تسهیلات وام شهریه این دانشگاه اعلام کرد: در صورت تقاضای دانشجوی دکتری میزان وام شهریه به صورت دو برابر پرداخت می شود.

وام شهریه دانشجویان دکتری پیام نور ۲ برابر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا زمانی در گفتگویی با اشاره به تسهیلات دانشگاه پیام نور برای دانشجویان ورودی جدید گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور با ۳ بانک عامل قرارداد داشته و اجرایی شده است دانشجویان برای ثبت نام می توانند از دانشگاه معرفی نامه دریافت کرده و بسته به شرایط بازپرداختی که دارند به یکی از بانک ها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: وام برخی از بانک ها کوتاه مدت بوده وبازپرداخت آن یک ترم و یک سال است برخی دیگر از وام ها بلند مدت بوده و بازپرداخت آنها طولانی مدت بوده و ۵۶ ماه است. بنابراین دانشجو بسته به شرایطی که دارد که می خواهد سریع تسویه حساب کرده یا در طولانی مدت تسویه کند، به بانک مربوطه معرفی می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: دانشجو با این معرفی نامه و به همراه یک ضامن به بانک مراجعه می کند، درواقع آن معرفی نامه ای که دانشگاه ارائه می دهد از طرف بانک به عنوان ضامن اول برای دانشجو محسوب می شود و برای تمام طول تحصیل همان یک بار مراجعه ضامن کافی است.  

وی ادامه داد: معمولا هم میزان وام هم برای کارشناسی و کارشناسی ارشد بدین صورت است که تمام شهریه پرداخت می شود و برای مقطع دکتری حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد وام شهریه مرحله اول پوشش داده می شود و اگر دانشجویی تقاضا کند میزان وام دوبرابر پرداخت می شود بنابراین می تواند شهریه دکتری را هم پوشش دهد.

زمانی افزود: حتی دانشجویانی که ترم های گذشته بدهی داشتند می توانند بدهی خود را هم جزء وام آورده و از آن استفاده کنند و دانشجویانی که انصراف تحصیل داده اند نیز اگر تا ۱۵ آبان برای ثبت نام مجدد اقدام کنند کل بدهی آنها مربوط به شهریه ثابت قبلی بخشیده می شود.

نظر شما