شناسهٔ خبر: 60418 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مروری بر پژوهش‌های نسخه‌شناسی اوستا در دانشگاه تهران

همایش مروری بر پژوهش‌های نسخه‌شناسی اوستا و بزرگداشت پروفسور آلبرتو کانترا در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مروری بر پژوهش‌های نسخه‌شناسی اوستا در دانشگاه تهران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ همایش مروری بر پژوهش‌های نسخه‌شناسی اوستا به فراخور بزرگداشت پروفسور آلبرتو کانترا، استاد نسخه‌شناسی دانشگاه برلین و رئیس دپارتمان زبانشناسی تاریخی دانشگاه سالامانکا در اسپانیا، همچنین رئیس آرشیو دیجیتالی اوستا برگزار می‌شود.

پروفسور آلبرتو کانترا، فرنشین پروژه مرکز آرشیو دیجیتالی اوستا است که با هدف گردآوری و تطبیق نسخه‌های خطی اوستا راه‌اندازی شده است.

کتایون مزداپور، زبان‌شناس و پژوهشگر زبان‌های باستانی، فرزانه گشتاسب، دکترای فرهنگ و زبان‌های باستانی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از سخنرانان این همایش هستند.

محمود جعفری‌دهقی، محمدرضا محمدی، سوسن اصیلی، سالومه غلامی، بهرام برومند آمین و علی شهیدی دیگر سخنران‌های این برنامه هستند.

دبیرخانه همایش‌ها و همکاری‌های علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، با همکاری موسسه نگارستان اندیشه و انجمن زبان‌شناسی، همایش مروری بر پژوهش‌های نسخه‌شناسی اوستا را شنبه 13 مهرماه 1398 از ساعت 15 در تالار استاد عباس اقبال آشتیانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌کند.

نظر شما