شناسهٔ خبر: 60507 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه وزارت علوم برای تغییر نحوه پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تغییر روش پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: تا جایی که می دانم وزارت علوم به دنبال تغییر روش پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی است.

برنامه وزارت علوم برای تغییر نحوه پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود فتوحی در گفتگویی درباره اینکه آیا وزارت علوم از دانشگاه ها برای بررسی و تغییر نحوه پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پیشنهاداتی درخواست کرده است، گفت: هنوز درخواستی دراین خصوص نداشته ایم اما تا جایی که من می دانم هم معاون سابق و هم معاون فعلی آموزشی وزارت علوم، برنامه دارند که روش پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی را تغییر دهند.

وی ادامه داد: وزارت علوم می خواهد روشی ایجاد کند که براساس آن فردی که کیفیت و توانایی کار پژوهشی را دارد،  انتخاب شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: من امیدوارم این طرح با آمدن دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم سرعت بگیرد و بتواند در مرحله اول موضوع کنکور در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری را حل کرده و سپس موضوع کنکور کارشناسی را در اولویت قرار دهد.

براساس این گزارش، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، پیش از این به مهر گفته بود، دانشگاه های خوب و برتر کشور از کیفیت ورودی های کارشناسی ارشد ناراضی هستند و این نارضایتی شدت و ضعف دارد.

معاون آموزشی وزیر علوم یادآور شد: پیشنهادهای مختلفی توسط دانشگاه‌ها ارائه شده و کارگروهی در ذیل معاونت آموزشی وزارت علوم برای بررسی بهترین راه حل تشکیل شده ولی هنوز چیزی مصوب نشده است.

وی افزود: برخی از دانشگاه ها خواستار پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت طرح «آ. ت. ت» هستند و اینکه این طرح جایگزین کنکور فعلی شود.

نظر شما