شناسهٔ خبر: 60535 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عصر اندیشه به مو رسید، ولی پاره نشد

سردبیر عصر اندیشه در سخنی با مخاطبان نوشت:از تابستان ۱۳۹۶ که فصل تازه‌ای از عصر اندیشه را با هیأت تحریریه جدید و رویکردی نوین آغاز کردیم، همه دغدغه ما این بود که بکوشیم این مجله نوپا را - که در زمان کوتاهی توانسته بود به همت بلند تحریریه پیشین جایگاه قابل توجهی را در میان مجلات اندیشه‌ای به خود اختصاص دهد و اقبال خوانندگان را به دست آورد...

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از میزان؛ سردبیر عصر اندیشه در سخنی با مخاطبان نوشت:از تابستان ۱۳۹۶ که فصل تازه‌ای از عصر اندیشه را با هیأت تحریریه جدید و رویکردی نوین آغاز کردیم، همه دغدغه ما این بود که بکوشیم این مجله نوپا را - که در زمان کوتاهی توانسته بود به همت بلند تحریریه پیشین جایگاه قابل توجهی را در میان مجلات اندیشه‌ای به خود اختصاص دهد و اقبال خوانندگان را به دست آورد - در همان سطح و وزن مقبول نگاه داریم و سپس درصدد ارتقاء آن برآییم؛ لذا علی‌رغم کار پیگیرِ شبانه‌روزی و صرف وقت فراوان، هم به دلیل قِلّت نفرات و محدودیت شدید منابع مالی و هم به خاطر دقت و وسواس فراوان ما برای حفظ کیفیت اثری که قرار است به صورت سه‌زبانه (فارسی، انگلیسی و عربی) در اختیار مخاطبان گرامی و وفادار عصر اندیشه قرار گیرد، موفق به رعایت نظم انتشار نشدیم و در طول یک سال تنها سه شماره را پیشکش نظر مخاطبان کردیم. به طوری که تا پایان سال ۱۳۹۷ از شماره ۱۴ تا ۱۹ عصر اندیشه بر روی پیشخوان مطبوعات سراسر کشور قرار گرفت. با این حال برنامه قطعی ما برای سال پیش رو رعایت نظم انتشار و طبع مجله به صورت فصلی بود.

عصر اندیشه به مو رسید، ولی پاره نشد

لکن از ابتدای سال جاری سیل مشکلات خردکننده‌ای که ناشی از اوضاع نابسامان اقتصادی کشور در عرصه چاپ و نشر به راه افتاد و بسیاری از ناشران و اصحاب مطبوعات را زمین‌گیر کرد و مجلات و روزنامه‌های زیادی را از نفس انداخت و به تعطیلی کشاند، عصراندیشه را نیز بی‌نصیب نگذاشت و با چندبرابر شدن قیمت کاغذ و هزینه‌های کمرشکن چاپ و نشر و نیز از دست دادن منابع مالی، عملاً راهی برای تداوم انتشار مجله باقی نمانده بود و عصر اندیشه در آستانه تعطیلی قرار گرفت و مدیرمسئول علی‌رغم میل باطنی آماده می‌شد تا در مصاحبه‌ای توقف فعالیت‌ها را اعلام کند.

با این حال عزم تمامی دست‌اندرکاران مجله بر این تعلق گرفت که امیدوارانه تا آخرین رمق بجنگیم و بر مشکلات فائق آییم و نگذاریم قطار عصر اندیشه خیلی زود به ایستگاه پایانی برسد. تا این‌که سرانجام پس از گذشت چند ماه وقوف در برزخ بیم و امید، سرانجام بوی بهبود ز اوضاع جهان شنیدیم و کورسوی امیدی برای ادامه کار نمایان شد؛ لذا با دلگرمی و جدیت مضاعف کار کردیم تا نسخه جدید مجله را پس از شش ماه توقف برای انتشار آماده کنیم.

شماره‌ای که طی روز‌های آینده روانه پیشخوان مطبوعات سراسر کشور خواهد شد، بیستمین شماره عصر اندیشه از آغاز و اولین شماره سال جاری است که در اوج محدودیت‌ها و با مشقت‌های بسیار تولید شده است. بر خود فرض می‌دانم از جانب تمامی اعضای خانواده کوچک عصر اندیشه بابت این تأخیر طولانی عذرخواهی کنم و خاضعانه امیدوارم عذر ما را با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد مجلات بپذیرید و به دیده اغماض بنگرید. به شما اطمینان می‌دهم از این پس با تلاشی مضاعف و همتی بلندتر بکوشیم تا عصراندیشه را با کیفیتی در شأن اعتماد شما و نیز در فواصل منظم پیشکش نگاهتان کنیم.

نظر شما