شناسهٔ خبر: 60540 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کره جنوبی پرده‌های سینما را از انحصار فیلم‌های هالیوودی درمی‌آورد

اگر پیشنهاد دولت کره جنوبی برای تغییر قوانین مورد قبول واقع شود، دیگر فیلم‌های بلاکباستری هالیوودی و فیلم‌های کره‌ای نمی‌توانند در اکثر سینماهای کشور به نمایش دربیایند.

کره جنوبی پرده‌های سینما را از انحصار فیلم‌های هالیوودی درمی‌آورد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  دولت کره جنوبی به زودی می‌خواهد کاری کند که نمایش دادن یک فیلم سینمایی در بیش از ۵۰ درصد از پرده‌های سینماهای سراسر کشور ممنوع باشد.

هدف این حرکت جلوگیری از «انحصار پرده‌های سینما توسط فیلم‌های بلاکباستری» اعلام شده و می‌خواهد به «رویه‌های رقابتی غیرمنصفانه در صنعت فیلم» رسیدگی کند.

وزارت فرهنگ این کشور اعلام کرد که «لایحه ترفیع فیلم‌های سینمایی و محصولات ویدیویی» فعلی را بازبینی می‌کند و گفت نتیجه این اصلاح‌ها به پارلمان فرستاده می‌شود.

بر پایه این اصلاحات، گردانندگان پرده‌های سینما در سراسر کشور نمی‌توانند بیش از ۵۰ درصد از پرده‌ها را بین ساعت‌های یک بعد از ظهر و ۱۱ شب به یک فیلم اختصاص بدهند چون این بازه‌ای است که بیشترین تعداد افراد به سینماها می‌روند. وزارت گفت بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ در ۱۲ مورد یک فیلم توانسته بود بیش از نیمی از تمام سالن‌های سینمای کره را در اختیار خود داشته باشد. این رقم نشانگر افزایشی سه برابری نسبت به بازه بین ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ بود.

بیش از ۹۰ درصد از پرده‌های سینمای کره در یک انحصار چندتایی در اختیار شرکت‌های سی‌جی سی‌جی‌وی، لاته سینما و مگاباکس هستند. سال‌هاست که تمرکز این همه پرده در دستان این تعداد کم باعث ایجاد نگرانی در این صنعت شده، مخصوصا با توجه به اینکه همان شرکت‌ها با توزیع‌کنندگان هم ارتباط نزدیکی دارند.

انجمن‌های صنفی مدت‌هاست می‌گویند این وضعیت باعث شده این شرکت‌ها فقط به فیلم‌های خودشان و بلاکباسترهای هالیوودی اقبال نشان بدهند و به فیلم‌های مستقل کره‌ای آسیب برسانند. به طور مثال، در ماه آوریل فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» دیزنی در ۲۸۳۵ پرده سینما یا ۹۰ درصد از مقدار کل ۳۱۲۸ پرده کشور به نمایش درآمد.

وزارت فرهنگ کره همچنین اعلام کرد می‌خواهد یک سازمان فیلم آسه‌آن-کره درست کند که مرکزی برای حمایت از تولید پروژه‌های مشترک صنایع فیلم در جنوب شرق آسیا خواهد بود. این وزارت در عین حال می‌خواهد یک صندوق فیلم برای حمایت از پروژه‌های کوچک و متوسط راه‌اندازی کند.

پارک یانگو-وو وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره گفت:‌ «وزارت تمام تلاش خود را برای حمایت از صنعت فیلم در این محیط در حال تغییر می‌کند که در آن پلتفرم‌های آنلاین و تکنولوژی ۵G به سرعت در حال رشد هستند».

نظر شما