شناسهٔ خبر: 60742 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضیاء موحد به جمع داوران جایزه ادبی حسین جلال‌پور پیوست

دبیر نخستین دوره جایزه ملی غزل زنده‌یاد حسین جلالپور از پیوستن ضیاء موحد به جمع داوران این رویداد ادبی خبر داد.


ضیاء موحد به جمع داوران جایزه ادبی حسین جلال‌پور پیوست

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حسن فرهادی در این باره گفت: دکتر سیدضیاء موحد به‌عنوان داور به نخستین دوره جایزه ملی حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) ملحق شد و داوری پخش پژوهش این رویداد را به همراه ابوالفضل خطیبی، سعید رضوانی، رضا معتمد، مهری بهفر و عاطفه طیه برعهده خواهد داشت.

به گفته وی، نخستین دوره جایزه ملی غزل زنده‌یاد حسین جلالپو در سه بخش شامل غزل‌های ارسالی، مجموعه غزل چاپ شده و پژوهش و مقاله برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۶ آذرماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه این جایزه به نشانی: استان بوشهر، بندر گناوه، صندوق پستی ۷۵۳۱۸۳۵۲ ارسال کنند. داوری آثار ۱۷ آذر تا ۵ دی‌ماه ۹۸ انجام می‎شود و اسامی پذیرفته‌شدگان هم ۶ دی‌ماه سال جاری در آیینی معرفی خواهند شد.

حسین جلال‌پور اهل شهرستان گناوه، از شاعران موفق جریان دهه هفتاد غزل بود و مجموعه «کلاغ بعد از باغ» او یکی از کتاب‌های برجسته این جریان به شمار می‌رود. وی در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت. «تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» از آثار اوست. علاوه بر این از جلال‌پور، نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است. حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت.

نظر شما