شناسهٔ خبر: 60912 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتقاد از بذل و بخشش مالیاتی دولت/ هنرمندان وجه‌المصالحه شده‌اند؟

منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگردان سینما ضمن انتقاد صریح از طرح موضوع «بخشودگی مالیاتی هنرمندان» از سوی معاون رئیس جمهور، این بحث را مصداق بدسلیقگی و بی‌تدبیری دانست.

انتقاد از بذل و بخشش مالیاتی دولت/ هنرمندان وجه‌المصالحه شده‌اند؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  منیژه حکمت کارگردان و تهیه‌کننده سینما در یادداشتی، نسبت به طرح موضوع بخشودگی مالیاتی هنرمندان از سوی معاون رئیس جمهور واکنش نشان داد.

در متن این یادداشت آمده است:

«بخشودن مالیات هنرمندان اگر باج انتخاباتی به یکی از گروه‌های مرجع جامعه نباشد، مسلما نشانه سردرگمی و عدم شناخت از هدف و کارکرد مالیات است و اعلام آن در این زمان و در این شرایط وخیم اقتصادی، نهایت بدسلیقگی است.

ظاهرا جناب نوبخت مثل بقیه همفکرانشان در دولت، وقت و حوصله فکر کردن به عواقب راه‌حل‌های خلق‌الساعه و نبوغ‌آمیزشان را ندارند و ساده‌ترین راه را برگزیده‌اند، یعنی یک کاسه کردن درآمدهای به‌شدت ناهمگون و حکم واحد بر آنان راندن! در حالی که ناگفته پیداست که این چنین بذل و بخشش در شرایط امروز ما نتیجه‌ای جز افزایش شکاف طبقاتی و فقیرتر شدن اقشار کم درآمد عرصه هنر ندارد و سود هنگفتش مستقیماً به جیب همان صاحبان دستمزدهای میلیاردی و سرمایه‌های ناسالم موجود در این حوزه خواهد رفت.

بعید می‌دانم درک این موضوع نیاز به هوش زیادی داشته باشد، مگر آنکه نیت دیگری پشت ماجرا باشد که قرار است هنرمندان وجه‌المصالحه آن قرار گیرند.

آقای نوبخت همه ما شرایط سختی را می‌گذرانیم آن را با این تصمیم‌های ناپخته دشوارتر نکنید. مثل همه ممالک دنیا مالیاتتان را درست بگیرید و با تدبیر به کار زنید، البته اگر هنوز  تدبیری باقی مانده باشد!

نظر شما