شناسهٔ خبر: 60965 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پذیرش دانشجو در مراکز وابسته به دستگاههای اجرایی ممنوع شد

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ پذیرش و تامین اعتبار برای پذیرش دانشجوی جدید در مراکز و موسسات پژوهشی دولتی وابسته به دستگاه های اجرایی غیر از وزارتخانه های علوم و بهداشت ممنوع شد.

پذیرش دانشجو در مراکز وابسته به دستگاههای اجرایی ممنوع شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بر اساس بند م تبصره ۹ لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، در سال ۹۹ پذیرش و تامین اعتبار برای پذیرش دانشجوی جدید در مراکز و موسسات پژوهشی دولتی وابسته به دستگاه های اجرایی به غیر از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ممنوع است.

وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موظف هستند ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در مراکز و موسسات پژوهشی وابسته به خود از جمله پژوهشکده و پژوهشگاه را ۲۰ درصد کاهش دهند.

همچنین در بند ن این تبصره آمده است: «در سال  ١٣٩٩ صدور مجوز برای تأسیس مراکز و مؤسسات پژوهشی دولتی جدید برای دستگاه های اجرایی ممنوع است. سازمان های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند براساس عملکرد موسسات پژوهشی دستگاه های اجرایی در خصوص ساماندهی (تمدید، ادغام و یا لغو مجوز) آنها اقدام کنند.

نظر شما