شناسهٔ خبر: 61313 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عدم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه۹۹

معاون اداری مالی وزارت علوم از عدم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در بودجه سال ۹۹ خبر داد.

عدم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه۹۹

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد تقی نظرپور در گفتگویی درباره افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه سال ۹۹ گفت: حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه ۹۹ افزایشی نداشته و همانند سال ۹۸ اعمال می‌شود.

وی درباره همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت نیز گفت: حقوق اعضای هیئت علمی که در دانشگاه‌های وزارت علوم تدریس می‌کنند با حقوق اعضای هیئت علمی که در همان رشته و مرتبه در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌کنند، متفاوت است.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: بر همین اساس برخی از اساتید دانشگاه‌ها خواستار اصلاح حقوق اعضای هیئت علمی، تحت عنوان متناسب سازی حقوق اعضای هیئت علمی با دریافتی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که این موضوع همچنان پیگیری می‌شود ولی هنوز موفقیتی حاصل نشده است.

به گزارش مهر، پیش از این منصور غلامی درباره همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت به مهر گفته بود: چندین سال است که افزایش حقوق هیئت علمی نداشته ایم.

وی افزود: بررسی راهکارهایی برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم آغاز شده تا جامعه علمی ما بتوانند با قوت و دلگرمی بیشتری در حد شأنشان حمایت شوند و کارشان را همچنان که مؤثر بوده ادامه دهند.

غلامی ادامه داد: در این بررسی‌ها به نتیجه رسیدیم که بعضی تفاوت‌ها بین حقوق اساتید فعال شاغل در حوزه علوم پایه پزشکی است و یک آیتمی بیشتر از اعضای هیئت علمی وزارت علوم دارند که هیئت امنای آن دانشگاه‌ها برای آنها تصویب کرده اند. تقاضای ما از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که این اجازه را بدهند تا این افزایش برای اعضای هیئت علمی وزارت علوم نیز تأمین شود.

وی اظهار داشت: نظر موافق و مساعد آنها در حال بررسی است که امیدواریم به نتیجه مورد نظر برسد.

نظر شما