شناسهٔ خبر: 61334 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتصابات عجیب در بزرگ‌ترین بنگاه نشر دولتی کشور

یک‌هفته پس از انتصاب مدیرعامل جدید موسسه انتشارات علمی فرهنگی، تغییرات و انتصابات عجیب دیگری در این بنگاه بزرگ نشر در حال رخ‌دادن است.

انتصابات عجیب در بزرگ‌ترین بنگاه نشر دولتی کشور

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  یک هفته پس از معارفه بی‌سروصدای مدیرعامل مؤسسه انتشارات علمی و فرهنگی به‌عنوان بزرگترین بنگاه نشر دولتی ایران، خبرهای منتشر شده از این مؤسسه حاکی از آن است که مدیرعامل تازه منصوب شده که حضورش در این مسند پرحاشیه بوده، این روزها در حال انتصاب مدیران پرحاشیه دیگری در این‌موسسه است.

بر این‌اساس، نادره رضایی طی روزهای اخیر، مرتضی ظفرزاده را به‌عنوان مشاور اجرایی خود انتخاب کرده است. وی پسر علی ظفرزاده مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی است که در رساندن رضایی به این مسند نقش قابل توجهی داشته است. در اتفاقات دیگر این مؤسسه و با توجه به خروج هیأت مدیره پیشین به‌دلیل پایان دوره مأموریت و نیز بازنشستگی، اعضای تازه‌ای به‌عنوان هیأت مدیره این بنگاه نشر انتخاب شده‌اند که سابقه و تخصصی در امور فرهنگی و نشر ندارند.

بر اساس احکام تازه، سید ارمیا مهدوی که پدرش مشاور فرهنگی رئیس سازمان برنامه بودجه، و پدر همسرش نیز مدیرعامل منطقه آزاد بندرانزلی است، به‌عنوان عضو هیأت مدیره این بنگاه بزرگ نشر معرفی شده است. مهدوی در حالی به این‌سمت منصوب شده که پیش از این، سابقه مدیریتی‌اش به مواردی چون مشاور اجتماعی استانداری گیلان، مشاور شورای ارتباطات سازمان برنامه و بودجه و مشاور و دستیار مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خلاصه می‌شده است.

مؤسسه انتشارات علمی و فرهنگی که پس از انقلاب اسلامی، از ادغام بنگاه ترجمه کتاب و مؤسسه انتشارات فرانکلین شکل گرفت و در سال‌های اخیر تمامی سهام آن در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته، یکی از بزرگترین مؤسسات نشر دولتی ایران است که زیر مجموعه خود، شرکت بازرگانی کتاب گستر، شرکت فرهنگ فیلم و شرکت چاپ و نشر کتیبه را دارد.

این‌مؤسسه در سال‌های پیش، نیز با حضور چهره‌هایی چون علی زارعی نجف‌دری که همزمان مشاور رئیس جمهور وقت بود، به حیاط خلوتی برای فعالان سیاسی تبدیل شده و از دوران اوج خود به عنوان ناشر دور افتاده بود.

مهمترین منبع درآمد این مؤسسه در سال‌های اخیر واردات کاغذ و تولید دفترچه‌های بیمه سازمان تأمین اجتماعی بود که شنیده‌ها حاکی از این هستند که در این‌زمینه تخلفاتی صورت گرفته است.

هفته گذشته بود که نادره رضایی از فعالان سیاسی ستاد انتخاباتی حسن روحانی و از مدیران همراه با شریعتمداری وزیر رفاه کار و تأمین اجتماعی، با حکم مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، به مدیرعاملی این مؤسسه انتخاب شد. وی پس از حضور ناکام در سازمان هلال‌احمر و نیز عدم تأیید صلاحیت برای حضور در سمت معاونت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این سمت منصوب شده است.

نظر شما