شناسهٔ خبر: 61360 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بهترین روش کاهش مصرف برق در کولر آبی

بهترین روش کاهش مصرف برق در کولر آبی

در این مقاله قصد داریم بهترین روش کاهش مصرف برق در کولر آبی و روش های موثر برای کاهش هزینه های قبض برق را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از متداول ترین روش های خنک کردن محیط از دیرباز در کشورمان، استفاده از کولر آبی می باشد. این سری از سیستم های تهویه مطبوع به دلیل دارا بودن مزایایی از قبیل مکانسیم آسان، قیمت مناسب و مقرون به صرفه از نظر اقتصادی، مصرف پایین تر نسبت به سایر وسایل سرمایشی باعث شده مورد استقبال فراوان قرار بگیرد. با فرا رسیدن فصل گرما نیاز به وسایل سرمایشی مانند کولر آبی افزایش می باید. کولر آبی برای تبخیر آب روی پوشال ها و ایجاد سرما از جریان برق انرژی دریافت می نماید. در ادامه روش هایی جهت افزایش بازدهی کولر آبی و کاهش مصرف برق کولر آبی به شما ارائه داده و پیشنهاد می نماییم جهت استفاده ی بهینه از کولر آبی تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

توجه به برچسب انرژی قبل از خرید کولر آبی

CFM ظرفیت هوادهی کولر آبی که مخفف عبارت Cubic Feet Minute می باشد و عبارت است از میزان حجم هوایی که فن در هر دقیقه مکش نموده و به داخل کانال خارجی میفرستد. برای خرید کولر آبی مناسب بهتر است با توجه به متراژ محیط کولر آبی با ظرفیت متناسب انتخاب نمود و از این طریق به راندمان کولر کمک کرده و کولر آبی برق کمتری جهت ایجاد سرمایش محیط مصرف می نماید همچنین توجه به برچسب های انرژی کولر از دیگر موارد قابل توجه در کاهش مصرف برق می باشد. برچسب انرژی کولر آبی نشان دهنده میزان مصرف انرژی و بازدهی کولر می باشد بهتر است گرید انرژی مصرفی کولر رده ی A باشد. از کولر های کم مصرف موجود در بازار ایران می توان به کولر آبی آبسال اشاره نمود. که محصولات این برند از سطح کیفیت بسیار بالایی برخودار بوده و بدلیل استفاده از اجزا و متریال اصلی با کمترین میزان مصرف انرژی بیشترین بازدهی را داشته و در مدت زمان کوتاهی هوایی مطبوع را به محیط هدیه می بخشد.

با توجه به تنوع اقلیم در کشور ایران، استفاده از کولر آبی در تمامی مناطق با اقلیم جغرافیایی مختلف معقولانه به نظر نمی رسد. چرا که کولر آبی با توجه به خنک سازی توسط آب، مقداری رطوبت را در محیط ایجاد می کند، بنابراین در شهرهای شرجی و مرطوب استفاده از این نوع تجهیزات مناسب نبوده و تنها سبب هدر رفت انرژی می گردد. همچنین در مناطق با آب و هوای گرم و خشک بیشترین بازدهی را داشته و نیاز سرمایش محیط را تأمین می نماید و کارایی بالایی دارد. به جهت استفاده ی بهینه و کاهش مصرف برق کولر آبی بهتر است آن را متناسب با اقلیم و شرایط جغرافیایی محل زندگی خود انتخاب نمایید.

موقعیت نصب کولر آبی را در نظر داشته باشید.

برای عملکرد بهتر کولر آبی و کاهش مصرف برق، موقعیت نصب آن از نکات قابل توجه می باشد. بهتر است کولر آبی در معرض جریان باد قرار بگیرد و با نصب سایه بان و از تابش مستقیم به بدنه کولر آبی جلوگیری کرده در نتیجه به افزایش بازدهی کولر و کاهش مصرف انرژی کمک نمایید. به منظور تولید سرمای بیشتر و کاهش مصرف برق کولر آبی بهتر است طول کانال کشی کمتر باشد به این ترتیب هوای خروجی با فشار بیشتری جریان داشته و به محیط سرما و خنی مطلوبی ارائه می بخشد بنابراین انرژی برق کمتری مصرف می نماید. استفاده از درزگیر و عایق بندی محیط باعث می شود که سرمای تولید شده در محیط باقی بماند و هوای خنک خارج نشود و با این روش می توان به مصرف بهینه ی انرژی در کولر آبی کمک نمایید.

از دیگر راه های کاهش مصرف برق در کولر آبی میتوان به انجام سرویس های دوره ای اشاره نمود. معمولا کولر آبی در محیط باز قرار می گیرد و در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار دارد، با فرا رسیدن فصل گرما و قبل از راه اندازی کولر آبی با رعایت مواردی مانند تعویض پوشال ها و تمسه کولر، رسوب زدایی سوراخ ناودانی، شستشوی اتاق داخلی کولر آبی، روغن کاری موتور و یاتاقان و سرویس و یا تعمیر و نگهداری به موقع دیگر اجزای کولر آبی به صورت دوره ای به افزایش بازدهی کولر کمک کرده و باعث کاهش مصرف برق در کولر آبی می شوید.

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سیستم های تهویه مطبوع اقدام نمایید.

برچسب‌ها:

نظر شما