شناسهٔ خبر: 61364 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طهوری: خسته‌ شده‌ام

مدیر کتاب‌فروشی طهوری، با بیان اینکه در شرف فروش کتاب‌فروشی هستم اما به مرحله عقد قرارداد نهایی نرسیده‌ایم، گفت: واقعا از این وضعیت و شرایط حاکم بر این حوزه نشر و کتاب‌فروشی خسته‌ شده‌ام.

طهوری: خسته‌ شده‌ام

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سیداحمدرضا طهوری، مدیر کتاب‌فروشی «طهوری» در گفت‌وگویی درباره خبر فروش این کتاب‌فروشی قدیمی، گفت: بنابر دلایل شخصی، در شرف فروش کتاب‌فروشی هستم و صحبت‌هایی در این‌باره با شخص خریدار انجام شده‌ اما هنوز به مرحله امضای نهایی نرسیده‌ است و تکلیف فروش  قطعی آن تا پایان بهمن‌ماه مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت فعلی کتاب‌فروشی طهوری، افزود: همچنان، مشغول کتاب‌فروشی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و کتاب‌ها هم در قفسه‌ها قرار دارد و مدتی دیگر معلوم خواهد شد که آیا سرجای خود باقی می‌ماند یا نه.
 

طهوری با اشاره به دلیل اصلی تصمیم برای فروش کتاب‌فروشی طهوری، اظهار کرد: من با دلیل شخصی به این کار اقدام کرده‌ام و نمی‌خواهم که از آن، سوءبرداشت شود و هر سازمان، نهاد، کتاب‌فروش و یا ارگانی به نفع خود از آن برداشت کند. این اقدام به هیچ سازمان و نهاد دولتی و غیردولتی ربطی ندارد؛ واقعا از این وضعیت و شرایط حاکم بر این حوزه نشر و کتاب‌فروشی خسته‌ شده‌ام.

مدیر کتاب‌فروشی «طهوری» ادامه داد: اگر برای فروش این کتاب‌فروشی با خریدار به نتیجه برسیم، دیگر به کار کتاب‌فروشی ادامه نخواهم داد بلکه صرفا انتشارات را  حفظ خواهم کرد و این کار را تا جایی که در توانم باشد، انجام می‌دهم. خدا را شکر، کسی که می‌خواهد بیاید هم به کار کتاب‌فروشی ادامه می‌دهد و به این حرفه خواهد پرداخت.

طهوری بیان کرد: درحال حاضر وضعیت کتابخوانی در جامعه عوض شده و به‌ سمت دیگری رفته‌است؛ این به‌معنای اینکه مردم کتاب نمی‌خوانند، نیست بلکه شیوه کتابخوانی آن‌ها تغییر کرده‌است.

مدیر کتاب‌فروشی طهوری با تاکید بر اینکه مدت‌زمان بسیاری از عمر خود را در این کتاب‌فروشی گذرانده‌ است، عنوان کرد: از زمانی که پدرم این کتاب‌فروشی را خرید، از بچگی در این مکان، عمرم را گذراندم و بیش از آنکه در خانه زندگی کنم در کتاب‌فروشی زندگی و در این حوزه خدمت کردم.

طهوری، بیان کرد: نمی‌دانم زمانی که بخواهم قرارداد فروش این کتاب‌فروشی که سالیان سال با آن زندگی کرده‌ام را امضا کنم، چه حسی دارم اما دیگر خسته شده‌ام.

کتابفروشی طهوری، یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی‌های ایران شناخته می‌شود که سال 1332 به همت سیدعبدالغفار طهوری در خیابان انقلاب روبه‌روی دانشگاه تهران تاسیس شد. کتابفروشی 66 ساله طهوری به‌عنوان چهارمین کتاب‌فروشی راسته انقلاب محسوب می‌شود. این کتاب‌فروشی محل عرضه کتاب‌های حوزه ادبیات فارسی، ایران‌پژوهی، تاریخ و حقوق است. سیدعبدالغفار طهوری سال 1374 درگذشت و سید احمدرضا طهوری مدیریت این کتاب‌فروشی و انتشارات را برعهده گرفت.

نظر شما